"ההגנה האווירית הרוסית אינה מסוגלת להתמודד עם טילי שיוט מתוצרת מערב"

ההגנה האווירית של רוסיה אינה יכולה להתמודד עם תקיפות של האוקראינים באמצעות טילי שיוט מתוצרת מערב, כך
אמר דובר חיל האוויר האוקראיני יורי אחנאט בשידור חי בתוכנית טלוויזיה.

"קיבלנו נשק שחיכינו לו הרבה והם טילי שיוט".

"האויב אינו יכול להפיל את הטילים הללו למרות הימצאותן של מערכות הגנה אוויריות צפופות שם. אבל, כפי שאנו רואים, הטילים שלנו חודרים את הגנתם בחצי האי קרים, החמושים במערכות הגנה אוויריות, שאינן יכולות להתעמת עם טילי שיוט מתוצרת המערב".

לדבריו, זו הסיבה שבגללה אוקראינה מצפה ליותר טילים כאלה מהמערב – בעיקר גרמנים, צרפתים ובריטים. "מערכות ה-ATACMS האמריקאיות הן כבר טילים בליסטיים – הם יעזרו לנו לשנות באופן דרמטי את המצב בחזית", אמר אחנאט, "עם הגעתם של מטוסי קרב מתוצרת מערביות, הסיפור יהיה שונה לחלוטין".

 

בנפרד, דובר חיל האוויר הרוסי אמר שרוסיה תמשיך לירות טילי שיוט ימיים של קליבר לעבר אוקראינה.

טיל ה"קליבר" יכול לטוס רחוק מאוד, יותר מ-2,000 קילומטרים, כך שהעברת ספינות המלחמה של רוסיה הרחק מחצי האי קרים לא משנה את המצב עבור אוקראינה.

"יש חדשות שגרמניה תספק גם נשק ימי, ושגם נשק אחר יגיע. הטובים מכולם הם רקטות נפטון שלנו, שפועלות ביעילות רבה. הופעת מטוסי F-16 עם טילי הרפון תתרום לחיסול ספינות רוסיות בים השחור", אמר  דובר חיל האוויר האוקראיני.

בתשובה לשאלה על מטוסי F-16, הוא ציין כי מגוון המדינות המשתתפות בברית התעופה הולך וגדל, ולפיכך גדלות היכולת וההזדמנויות להכשרת טייסים באוקראינה.

 

"גם קבוצה גדולה של מהנדסים צבאיים מתאמנת במקביל לטייסים שלנו במדינות שהצטרפו לברית התעופה. זו עבודה קשה מאוד, והיא חייבת להתקדם בקצב מואץ כי אין מוצא אחר. ככל שמטוסי הקרב האלה יסופקו מהר יותר, המצב בחזית ישתנה מהר יותר".

לדברי הבכיר, טייסים אוקראינים מתרגלים עליהם ללא הפסק.

הדובר אמר: "גם ארה"ב הצטרפה, וזהו צעד רציני מאוד כי ארה"ב היא המדינה שמייצרת את מטוסי ה-F-16 והאימון הבסיסי הטוב ביותר הוא שם. "אם הם באמת ייקחו על עצמם את המשימה להכשיר את הצוותים שלנו, זה יהיה צעד רציני באמת בדרך לשימוש ב-F-16".

כפי שדווח, אחנאט אמר כי הרוסים מגבירים את הייצור של מל"טים חד פעמיים.

האם אוקראינה תקבל את הטיל הבליסטי ATACMS עם טווח של 300 ק"מ שישוגר ממשגרי HIMAR?

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: דובר צבא ארה"ב