אוקראינה: מייצרים כל חודש יותר כטב”מים מתאבדים מאשר הרוסים

הרמן סמטנין, מנכ”ל התאגיד הביטחוני האוקראיני, הודיע ​​כי המגזר הביטחוני האוקראיני כבר הדביק את רוסיה בקצב הייצור של מל”טים ארוכי טווח  התואמים ל-Shahed-136, וכן בייצור מל”טי תקיפה מתאבדים אחרים.

על פי דבריו, כפי שדווח ב- ArmyInform , הדבר הושג באמצעות ייצור כטב”מים ברישיון מחברות פרטיות במתקנים של מפעלים בבעלות המדינה. מנגנון זה יושם לא רק ביחס לכטבמ”ים, אלא גם לסוגים אחרים של כלי נשק וציוד צבאי.

מל”טי Shahed-136 מורכבים כעת ברוסיה בקצב של 330-350 כלי טייס בחודש. עם זאת, יש לציין כי זה אינו כולל את כל מחזור הייצור, שכן רוסיה מייבאת חלק ניכר מהרכיבים, לרבות מנועים.

 

יש לציין כי ישנם כיום שני קווי ייצור לייצור גופי המל”טים בעיר אלאבוגה שברפובליקת טטרסטן.

באותו מפעל הם ממלאים אותו ביחידות וערכות מיובאות, כמו גם בכמה רכיבים מייצור רוסי, כמו מערכות לחימה.

אבל התוכניות של רוסיה כוללות לוקליזציה מלאה של הייצור עד 2026.

מפעל רוסי המייצר מל”טי שאהד 136 הרישיון איראני:

ייצור מזל"טים מתאבדים Shahed-136 ברוסיה

 

יש גם דיווחים לא מאושרים לפיהם האזור הכלכלי המיוחד של אלאבוגה (SEZ) שואף להשיג קצב ייצור של כ-800 מל”טים בחודש, כפי שמעידים תוכניות שהוכרזו לרכישת רכיבים.

עם זאת, לדברי מנכ”ל התאגיד הביטחוני האוקראיני, אוקראינה השיגה קצב יייצור ותר משמעותי בייצור של מל”טים ארוכי טווח מזה של הרוסים. בסופו של דבר, ממוצע של 330-350 מל”טים בחודש שווה לכ-4,000 מל”טים בשנה.

לפי התקשורת האוקראינית , ניסויים מעשיים הראו שככל שמעמיקים יותר לתוך השטח הרוסי, מערכות ההגנה האווירית הופכות דלילות יותר, וסביר להניח שגם אזורים אסטרטגיים יישארו לא מוגנים. עדות לכך היא התקיפה ארוכת הטווח על אלאבוגה ועוד כמה התקפות על תשתית זיקוק נפט רוסית, כולל בית הזיקוק ריאזאן.

אוקראינה מכריזה על ייצור מספר איזוטופים של Shahd-136

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות