"השותפות האסטרטגית" שסין הכריזה עם אסד אינה שווה את הנייר עליה נחתמה

באתר "אל-מוניטור" נאמר כי ביקורו של ראש המשטר בסוריה, בשאר אל-אסד, בסין אינו אלא "רעש פוליטי", בעוד ש"השותפות האסטרטגית" עליה הכריז אין לה שום ערך או מחויבות מצד סין.

בדיווח באתר "אל-מוניטור" על הביקור נאמר כי הצעד החדש ביחסים בין המשטר הסורי לסין "אינו שווה את הנייר עליו הוא כתוב", והוסיף כי עד כה, לא הוכרזו כל פרוייקטים במימון סיני מאז שהמשטר הסורי הצטרף ליוזמת "חגורה ודרך", בינואר 2022, מה שמצביע על כך שסין עדיין לא רואה בסוריה מקום בטוח להשקיע בו, על פי מה שדווח באתר החדשות Suria TV .

המשטר הסורי "רחוק מלהיות שותף דיפלומטי או כלכלי אידיאלי כי חסר למשטר יציבות ותשואות על השקעות וכי הוא סתם מתלהב מהידוק היחסים עם סין. 

מאז 2017, רוסיה והמשטר הסורי חיזרו אחרי סין כדי שתשקיע בשיקום סוריה, בהתחשב בכך שהדבר יקל על שיקום וייצוב של מגזרים שמוסקבה שולטת בהם כעת.

 

בנוגע ל"שותפות אסטרטגית", נכתב בדו"ח כי סוריה היא המדינה האחרונה שהצטרפה ליותר מ-10 מדינות אחרות המקימות שותפויות אסטרטגיות עם סין. עם זאת, לא היה אזכור לעסקות או פרויקטים קונקרטיים שממומנים על ידי סין בסוריה.

הוא הוסיף, "שותפות אסטרטגית זו רחוקה מלהיות שותפות המבוססת על מחויבות. במקום זאת, מדובר בהבטחות פוטנציאליות לשיתוף פעולה עתידי בתנאים של סין", והצביע על כך שזה לא חריג ביחסי סין עם מדינות האזור, שכן סין השקיעה רק סכום קטן מאוד של כסף מתוך 400 מיליארד הדולר שהבטיחה להשקיע באיראן בהסכם שנחתם בשנת 2021 לתקופה של 25 שנה.

Xi, Assad Jointly Announce China-Syria Strategic Partnership - YouTube

קרדיט לתמונה: CCTV