הכוחות האירים מכוח השלום של האו"ם (UNDOF) נסוגו מאזורי החיץ בין סוריה לישראל

אתמול, יום רביעי, נסוג כוח השלום האירי הפועל במסגרת כוח משקיף ההתנתקות של האומות המאוחדות (UNDOF) מעמדותיו באזור הכפרי של קוניטרה ואגן הירמוך.

אתר Voice of the Capital ציטט מקורות פרטיים שאמרו כי שיירה של 10 מכוניות השייכות לכוח השלום האירי נסוגה מהנקודות באזור הכפרי של קוניטרה, ואחריה כחצי שעה נצפתה נסיגה של 9 מכוניות נוספות שבהן היו כ-50 חיילי או"ם אירים, לכיוון הבירה דמשק.

המקורות הסבירו כי הנקודות והעיירות הבולטות שבהן הוצב כוח השלום הן: חדר, ג'בטה, אל-חוריה, אל-חמידייה, חאן ארנבה, ג'ובה, ברייקה, ביר אל-עג'ם, רוביינה, קוניטרה ההרוסה, אל- קחטניה, כודנה, אל-רפיד, ג'אדיר אל-בוסתן, אל-מואלקה, ג'ומלה, נאפאע ועין דכר (حضر وجباتا والحرية والحميدية وخان أرنبة وجبا وبريقة وبئر العجم ورويحينة والقنيطرة المهدمة والقحطانية وكودنة والرفيد وغدير البستان والمعلقة وجملة ونافعة وعين ذكر).

כ-280,000 חלקי ציוד בשווי של כ-23 מיליון יורו אמורים להישלח לאירלנד דרך הים, כולל 14 נושאות משוריינים מדגם Mowag, כל אחת במשקל של 20 טון.

ECF - Economic Cooperation Foundation: Israel-Syria Disengagement Agreement - UNDOF Map

משרד ההגנה האירי הודיע ​​בעבר על כוונתו להסיג את כוחותיו

בתחילת החודש הודיע ​​משרד ההגנה האירי על כוונתו להסיג את הכוחות האיריים ממשימת שמירת השלום בסוריה לאחר עשר שנים של שהות שם בשל היעדר מספיק חיילים להמשך משימות מחוץ למדינה.

החלטה זו מגיעה לאחר שמפקד כוח השלום האירי בגולן הישראלי, קולונל אוליבר קלייר, אמר בסוף החודש שעבר כי המתיחות בגבול בין סוריה לישראל עלתה משמעותית מאז תחילת המתקפה הישראלית על רצועת עזה באוקטובר האחרון.

מאז שהגיע לסוריה לפני חמישה חודשים ככוח חי"ר מספר 68, נאלץ כוח השלום האירי לתפוס מחסה במקלטים מבוצרים בארבע הזדמנויות.

הערה ברקע הידיעה: שוב הוכיחו כוחות האו"ם , לפחות במה שקשור בגבולות ישראל, כי כל אימת שהמצב הביטחוני על גבולות ישראל מדרדר הם ישר נסוגים מחשש לחיי אנשיהם ולעזאזל ההסכמים שחתמו המעצמות הגדולות במסגרת הסכמי הפסקת אש בין ישראל למדינות שכנות. כל הסכם בחסות האו"ם  ובערבות המעצמות לא שווה את הנייר עליהן הן חתומות ומהווה לא יותר מהטעייה ברורה ונישול ישראל מהישגיה הצבאיים שויתרה עליהם כדי לכונן שלום באזור. 

מקורות יודעי דבר עדכנו כי חיילים שהגיעו מקזחסטן יחליפו את האירים בכוח אונדו"ף.

כוחות אירים נסוגים מאזורי ההתנתקות בין סוריה לישראל

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: האו"ם וויקימדיה