בלומברג: ישראל עוקבת בעזרת תוכנת הריגול “פגסוס” אחר בני הערובה בעזה

שירותי הביטחון הישראליים משתמשים בחברות המתמחות בפיתוח תוכנות ריגול, כולל יצרנית התוכנית השנויה במחלוקת “פגסוס”, כדי לסייע במעקב אחר בני ערובה המוחזקים על ידי תנועת חמאס, המסווגת כארגון טרור, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג, שמצטטת מקורות יודעי דבר .

ארבעה מקורות בתעשיית אבטחת הסייבר ובכיר בממשלת ישראל אמרו שהרשויות ביקשו מ-NCO Group ומ-Candero, שניהם ברשימה השחורה של ארצות הברית, לפתח במהירות את יכולות הריגול שלהם כדי לענות על הצרכים של כוחות הביטחון של המדינה. 

המקורות, שסרבו להזדהות, מאחר ואינם מוסמכים להגיב על התחום הצבאי, הוסיפו כי החברות האמורות, לצד חברות תוכנה רבות נוספות, משתפות פעולה עם בקשת הרשויות בישראל ומספקות את שירותיהן ברובן בחינם.

ממשרד הביטחון הישראלי לא נמסרה תגובה מידית, וגם צה”ל ויצרנית תוכנת פגסוס, סירבו להגיב.

חברת “קנדרו” אמרה ביום חמישי כי היא מוכנה לסייע ב”מאמץ המלחמתי בכל דרך הנדרשת”, מבלי להיכנס לפרטים, לפי בלומברג.

 

העיתון הישראלי “הארץ”, שהיה הראשון לפרסם מידע בנוגע לשימוש של הרשויות בחברות ריגול, מסר כי גם החברות “ריזון” ו”פרגון” מעניקות סיוע.

חמאס חטף יותר מ-220 בני אדם, כולל ישראלים, זרים ובעלי אזרחות כפולה, במהלך המתקפה חסרת התקדים שפתח ב-7 באוקטובר על ערים ישראליות, והביאה למותם של יותר מ-1,400 בני אדם.

ביום שני שחרר חמאס שתי אזרחיות ישראליות לאחר ששחרר ביום שישי קודם לכן שני בני ערובה בעלי אזרחות אמריקאית וישראלית, בתיווך קטארי. 

בלומברג מצטט אנשים נפרדים המכירים את הדיונים שאומרים כי ישראל דנה בדרכים לחילוץ החטופים עם ממשלות אחרות, במקרה והמאמצים הדיפלומטיים עם קטאר ומצרים ייכשלו.

ביולי 2021, חקירה בינלאומית חשפה רשימה של יותר מ-50,000 שמות שעקבו אחריהם באמצעות מערכת פגסוס, כולל ראשי מדינות, עיתונאים ומתנגדים. מהחקירה עולה כי היצרן מכר את התוכנה למדינות ומשטרים רודניים ברחבי העולם.

לאחר ההתקנה בטלפון נייד, Pegasus מאפשרת האזנה למשתמש הטלפון על ידי צפייה בהודעות, נתונים, תמונות ואנשי קשר, וכן מאפשרת הפעלה מרחוק של המיקרופון והמצלמה.

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: חברת אן אס או