הלחץ העולמי על ישראל להפסקת אש מתגברת גם מצד בנות בריתה

בפסגה בבריסל, מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו לקרוא ל"מסדרונות הומניטריים והפוגה" כדי לספק סיוע נחוץ בדחיפות לרצועת עזה.

בהצהרת הסיום של הפסגה הביעו מנהיגי עשרים ושבע המדינות החברות באיחוד את "דאגתם העמוקה מהידרדרות המצב ההומניטרי בעזה", 20 יום לאחר המלחמה שהחלה מאז פתח חמאס במתקפה על ישראל.

בהצהרה הם קראו "לנקוט במהירות גישה הומניטארית, בטוחה וללא הפרעה לנזקקים בכל האמצעים הדרושים, כולל מסדרונות הומניטריים והפסקת אש כדי לענות על צרכים הומניטריים".

הפסגה הינה הפגישה הישירה הראשונה של מנהיגים מאז הפיגוע הקטלני שעשה חמאס, שסווג כארגון טרור, על ישראל מעזה, ב-7 באוקטובר, בפיגוע שבו נהרגו יותר מ-1,400 בני אדם בישראל, רובם אזרחים.

ישראל הגיבה לפיגוע בהפצצה אינטנסיבית של עזה, והרגה יותר מ-7,000 פלסטינים, רובם אזרחים, לפי הנתונים העדכניים ביותר של משרד הבריאות של חמאס ברצועה. 

מנהיגי האיחוד האירופי חזרו על הגינוי הקודם שלהם "במונחים החריפים ביותר" על התקפת חמאס והדגישו את זכותה של ישראל להגן על עצמה "בהתאם למשפט הבינלאומי והמשפט ההומניטארי הבינלאומי".

הם גם חזרו על קריאותיהם לחמאס לשחרר לאלתר את כל בני הערובה "ללא כל תנאי מוקדם".

 

לפי ההצהרה, האיחוד האירופי יעבוד "בצמוד עם שותפים באזור כדי להגן על אזרחים, לספק סיוע, להקל על הגישה למזון, מים, טיפול רפואי, דלק ומקלט, ולהבטיח שארגוני טרור לא יעשו שימוש לרעה בסיוע זה".

משרד החוץ הצרפתי הודיע ​​ביום חמישי כי פריז תשלח מטוס עמוס בסיוע הומניטרי לאזרחים בעזה, כולל אוהלים, תרופות וציוד רפואי חירום.

המשרד הוסיף כי משלוח החירום יועבר במטוס שיסופק על ידי CMA CGM מפריז למצרים לפני מסירת הסחורה לסהר האדום המצרי.

המשלוח יכלול 336 אוהלים, 28 טון מזון, 70,000 טבליות לטיהור מים, 18 מכונות הנשמה, תרופות ונורות סולאריות. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי הטיסה תצא בשבת.

משרד החוץ הצרפתי חידש את קריאתו ל"הפוגה הומניטרית" כדי לאפשר העברת סיוע דחוף.

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות