ביידן שוקל תגובה צבאית נגד כוחות הפרוקסי האיראנים בעיראק וסוריה

העיתון האמריקני “וושינגטון פוסט” אמר, תוך ציטוט גורמים רשמיים, כי נשיא ארה”ב ג’ו ביידן “שוקל לפגוע בכוחות הפרוקסי האיראנים שתקפו את כוחות ארה”ב בעיראק ובסוריה”.

לפי העיתון, “ביידן מתמודד עם לחץ גובר מצד הרפובליקנים להגיב לתקיפות שכוונו נגד כוחות אמריקאים בעיראק ובסוריה, בעוד הממשל האמריקני מחזק את כוח הלחימה וציוד ההגנה שלו במזרח התיכון, והרפובליקנים בקונגרס דרשו גם תגובה לפיגועים”. 

העיתון ציין כי הגנרל בדימוס ג’וזף ווטל, ששימש בעבר כראש פיקוד מרכז של ארה”ב באזור, הצטרף אתמול לרשימה ואמר כי ארה”ב, למרבה הצער, איפשרה לתקיפות עליה להפוך לשגרה במידה מסוימת, בכך שלא מגיבה עליהם במדיניות אחידה.

ווטל הדגיש כי חייבת להיות תגובה ישירה והחלטית יותר לאיומים הניצבים בפני הכוחות האמריקאים, במיוחד עם שליחת כוחות צבאיים נוספים לאזור. 

 

ביום רביעי הזהיר נשיא ארה”ב ג’ו ביידן ישירות את המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מהשלכותיהן של המשך ההתקפות על הכוחות האמריקאים באזור, שגברו לאחר פרוץ מלחמה חדשה בין חמאס לישראל, שעשויה לבשר על התרחבות הסכסוך למדינות שכנות.

ביידן אמר: “האזהרה שלי לחמינאי היא שאם הם ימשיכו לפעול נגד כוחותינו, נגיב, והוא חייב להיות מוכן, ואין לזה שום קשר לישראל”.

במהלך השבוע האחרון, אתרים בהם שוהים כוחות אמריקאים בעיראק ובסוריה הותקפו בטילים ומזל”טים, שאחד מהם נגרמו פציעות קלות לחיילים אמריקאים, כך מסר דובר הצבא האמריקני.

ביום שלישי הודיע ​​הפנטגון כי כוחות ארה”ב ובעלות בריתה בעיראק ובסוריה הותקפו לפחות 13 פעמים בשבוע שעבר עם מל”טים וטילים, במהלכם נפצעו יותר מ-20 חיילים.

גורם במשרד ההגנה אמר ל”וושינגטון פוסט”, “מתקפה נוספת נרשמה ביום רביעי כאשר שלושה טילים נורו לעבר אתר אמריקאי בצפון מזרח סוריה, וטיל אחד נחת בתוכו, אך לא היו דיווחים על נפגעים”. 

 

פיקוד מרכז של צבא ארה”ב אמר ביום שני כי כוחותיו השמידו שתי כטב”מים שהתקרבו אליהם בדרום סוריה. והוסיף כי לא היו אבדות בקרב כוחותיו ולא נגרם נזק לאחר הפלת 2 הכטב”מים.

מיליציות “סיעות ההתנגדות האסלאמית” בעיראק הודיעו על תקיפת בסיסי הקואליציה האמריקנית באזורי רוקבן ואל-תנף, וכן אישרו כי יפרסמו סצנות מהמבצע שביצעו שני כלי הטייס.

הבסיסי האמריקאי אלתנף בדרום מזרח סוריה:

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות