האם מצרים נסוגה מהצטרפות לדרום אפריקה בתביעה שהוגשה נגד ישראל בפני בית הדין הבינלאומי?

לפני שבוע פרסם האתר נציב.נט את הידיעה ש- “מצרים מצטרפת לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק”.

קרדיט: אלערבי

 

כלי תקשורת ישראלים ציינו היום , יום שבת ,  כי מצרים חזרה בה מהצטרפות לדרום אפריקה בתביעה שהוגשה נגד ישראל בפני בית הדין הבינלאומי.

עם זאת, מקור בכיר הסביר לערוץ החדשות של קהיר בשבת כי מצרים “נחושה לנקוט בצעדים הדרושים כדי לגנות שיטות ישראליות בפני בית הדין הבינלאומי”. לפני מספר ימים הודיעה מצרים כי היא מצטרפת לדרום אפריקה בתביעתה נגד ישראל בפני בית הדין הבינלאומי.

באותו הקשר, שגריר דרום אפריקה בהולנד, ווסימוזי מדונסלה, קרא לבית המשפט להוציא הוראה לישראל “להסיג באופן מיידי, באופן מלא  וללא תנאי את כוחותיה מכל רצועת עזה”.

דרום אפריקה הגישה את הבקשה האחרונה לנקוט בצעדי חירום בתגובה למתקפה הצבאית הישראלית על העיר רפיח שמדרום לעזה, בה כמעט מחצית מאוכלוסיית הרצועה מצאה מקלט, לאחר שנמלטו מהצפון כדי להימלט מהפלישה הישראלית.

ישראל הגנה אתמול, יום שישי, בפני בית המשפט, על מה שנחשב בעיניה “ההכרח הצבאי של התקפתה בעזה”, וביקשה מהשופטים לדחות את בקשת דרום אפריקה להורות לישראל להפסיק את הפעילות ברפיח ולסגת לחלוטין מהרצועה.

בפסיקות קודמות דחה בית המשפט את בקשתה של ישראל לדחות את התיק, והורה לה להימנע ממעשי רצח עם בפלסטינים, אך הוא לא הרחיק לכת ולא הורה לה להפסיק את הלחימה.

גורמי בריאות בעזה אמרו ביום שישי כי יותר מ-35,300 פלסטינים נהרגו בהתקפה הישראלית על הרצועה שנמשכת כבר יותר מ-7 חודשים.

הדיונים בבית המשפט השבוע מתמקדים רק במתן אמצעי חירום, וככל הנראה יעברו שנים עד שבית המשפט יקבל את החלטתו בעניין רצח העם. החלטה על אמצעי חירום צפויה בשבוע הבא, כך דיווחה רשת  סקיי ניוז.

محكمة العدل الدولية تطلب من إسرائيل منع ارتكاب "إبادة" في غزة

קרדיט: מדיה מוניטור      קרדיט לתמונות: אלערביה ורשתות חברתיות