החות'ים חושפים טיל בליסטי, "ע'אדיר", המכסה את כל שטח ישראל

החות'ים חשפו טילים המסוגלים להגיע לשטח ישראל. בימים האחרונים הוצגו במצעד צבאי בתימן טילי ע'אדיר, המבוססים על הטיל "שהאב 3" והטווח שלו הוא כ-2,000 קילומטרים.

החות'ים נתפסים כזרוע של המשטר האיראני ולכן, בתיאוריה, כיוון נוסף שממנו עשויה להגיע מתקפת טילים משותפת על ישראל, אם איראן תחליט לעשות זאת.

מלבד ישראל, הטילים הללו עלולים להיות מכוונים גם לעבר סעודיה. למרות שהיחסים בין ערב הסעודית לאיראן השתפרו לאחרונה הודות לתיווך סיני, המצב עשוי להשתנות ברגע. אם זה ישתנה, החות'ים עלולים להתחיל לאיים שוב על תשתית הנפט של ערב הסעודית.

טווח הטילים הבליסטיים של החות'ים:

המיליציות החות'יות חושפות את טיל ג'אדיר, המכסה את כל שטח ישראל

 

לפי מכון המחקר CSIS, שכתב דו"ח על טילי החות'ים, בין השנים 2015 ל-2020 שוגרו מאות טילים לעבר מדינות המפרץ על ידי החות'ים כחלק ממלחמתם בסעודיה.

במסגרת אותו מחקר קבע המכון כי נפילת טילים בליסטיים ארוכי טווח לידי החות'ים אינו אירוע חדש. בעבר שיגרו החות'ים טילים כמו Burkan-1, Burkan-2 ו-Burkan-3.

ב-2017 חשפה ניקי היילי, שגרירת ארה"ב  דאז באו"ם והמועמדת לנשיאות היום, כי האיראנים מספקים לחות'ים טילים. במהלך השנים שיגרו החות'ים גם טילי חוף-ים מדגמי C-801 ו-C-802.

כעת, כפי שציינו, נוספו טילי ע'אדיר לארסנל החות'ים. בישראל החלו להופיע כותרות על האיום החות'ים לעבר אילת בסוף 2021, ונמשכו ב-2022, וכעת האיום כולל את כל שטח ישראל.

 

צילום אילוסטרציה:

המיליציות החות'יות חושפות את טיל ג'אדיר, המכסה את כל שטח ישראל

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונה: אלמסירה נט