עיראק תשדרג את הסד"כ שלה עם מל"טים סיניים מודרניים מסוג CH-5

מקורות אישרו הסכם צבאי אפשרי בין עיראק לסין על המל"טים האחרונים של CH-5. מידע גם אישר שמשרד ההגנה העיראקי החליט לרכוש את ה-CH-5 לאחר סיום אימוני ההסמכה של אנשי צוות עיראקים.

אנשי צבא עיראק הראו תעודות הסמכה על השלמת קורסי הכשרה תיאורטיים, מעשיים וטיסות על הפעלת מל"ט הסיור והתקיפה הסיני מדגם Caihong-5 (CH-5).

הגרסה הישנה יותר של ה-CH-4 סיפקה תמיכה משמעותית לצבא העיראקי בשנים האחרונות.

עיראק רכשה את המל"ט CH-4 מתוצרת סין ב-2014 בעסקה שהוכרזה רשמית רק בשנת 2015.

גרסת ה-CH-5 נושאת מערכות אלקטרוניות והתרעה מתקדמות עם 16 טילים וטווח פעולה של 6,500 ק"מ.

לפניכם תמונה של תעודת סיום ההכשרה שנמסרה למפעיל עיראקי, יצוין כי התמונה מתוארכת להיום וגם בתחתית ישנה חותמת שגרירות עיראק בסין וחותמת חברת פולי.

תעודת הסמכה ששל איש צוות עיראקי בסין:

תמונה

 

ה-CH-5 הוא מזל"ט מתוצרת סין המשמש לסיור ותקיפה. לפי כמה מקורות, עיראק התקשרה לרכוש את המל"טים הללו מסין לאחר שקיבלה הכשרה להפעילם. המל"טים CH-5 הם הגרסה העדכנית והגדולה ביותר של סדרת CH. יש להם יכולות אלקטרוניות ושיגור טילים מתקדמות ויכולים לטוס למרחק של 6,500 ק"מ. גם לירדן הוצע לקנות מל"טים CH-4B, שהם הגרסה המתקדמת של סדרת CH3.

מל"טים מדגם CH-5 משתמשים בכלי נשק שונים, כולל טילים ופצצות. הנה כמה דוגמאות לכלי הנשק שנישאים על ידי המל"טים האלה:

• טיל AR-1: זהו טיל נגד שריון המכוון לכלי רכב, מבנים ומטרות קרקעיות אחרות. משקלו 45 ק"ג, אורכו 1.8 מטר, וקוטרו 130 מ"מ. יש לו ראש נפץ חצי נפץ ומערכת הנחיית לייזר פעילה למחצה. הטווח שלו הוא עד 10 ק"מ.

• טיל AR-2: הוא גם טיל נגד שריון, אבל הוא קטן וקל יותר מה-AR-1. משקלו 20 ק"ג, אורכו 1.4 מטר, וקוטרו 70 מ"מ. יש לו ראש נפץ ומערכת הנחיית לייזר פעילה למחצה. הטווח שלו מגיע ל-8 ק"מ.

• פצצת FT-7: זוהי פצצה חכמה מונחית טלוויזיה או מערכת הנחייה בלייזר. הוא שוקל 50 ק"ג, אורכו 1.2 מטר וקוטרו 170 מ"מ. הוא מכיל ראש נפץ וטווח הטיסה שלו הוא עד 12 ק"מ.

• פצצת FT-9: זוהי פצצה חכמה נוספת שמונחית טלוויזיה, לייזר או מערכת הנחייה בשליטה חיצונית. הוא שוקל 100 ק"ג, אורכו 1.5 מטר וקוטרו 230 מ"מ. מכיל ראש נפץ והטווח שלו הוא עד 15 ק"מ.

לסיכום: מל"טים CH-5 הם כלי טייס המסוגלים לשאת כלי נשק עוצמתיים ומגוונים, והם יכולים לחסל מטרות קרקעיות בדיוק גבוה.

 

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות