WSJ: ארה"ב איתרה עובדי חברות Huawei ו-ZTE באתרי ריגול סיניים בקובה

הוול סטריט ג'ורנל חשף כי אנשי ביון אמריקאים עקבו אחר תנועת עובדי חברות התקשורת הסיניות Huawei ו-ZTE, וחשפו את ביקוריהם במתקני ריגול סיניים חשודים בקובה.

על פי מה שהעיתון ציטט מקורות יודעי דבר שאמרו, דיווחי המודיעין שנבדקו במהלך ממשלו של נשיא ארה"ב לשעבר העלו, בזמנו, חשדות כי לשתי החברות עשוי להיות "תפקיד בהרחבת היכולות של סין לרגל אחרי מדינות בארצות הברית מקובה".

הוול סטריט ג'ורנל ציין כי "לא ניתן לדעת אם ממשל ביידן עקב אחר הנושא הזה".

העיתון מציין כי לא ידוע גם אם לשתי החברות יש את היכולות לייצר מכשירי ריגול מתקדמים שממשלות עשויות להשתמש בהם, אך מקורותיו ציינו כי "שתי החברות מתמחות בטכנולוגיה הדרושה כדי לביצוע פעולות ריגול, כגון שרתים וציוד רשת שניתן להשתמש בהם להעברת נתונים לסין.

 

 Huawei תיארה את ההאשמות כ"חסרות בסיס", והוסיפה כי היא "מחויבת לציית במלואם לחוקים ולתקנות החלים במדינות שבהן היא פועלת".

גם חברת "ZTE" טענה כי הנתונים שדווחו על ידי הוול סטריט ג'ורנל, "בלתי מבוססים".

Huawei, ספקית מובילה של ציוד טלקום, סמארטפונים וציוד מתקדם אחר, הייתה יעד תכוף לביקורת של וושינגטון בשנים האחרונות על רקע חששות לאבטחת סייבר וריגול.

ממשלו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אסר על חברות אמריקאיות להתעסק עם הקבוצה, בעוד יורשו ג'ו ביידן הטיל סנקציות נוספות, כולל איסור מכירת ציוד חדש של Huawei בארצות הברית.

בעוד הבית הלבן לא הגיב לבקשת תגובה על התפקידים האפשריים של Huawei ו-"ZTE" בפעולות הריגול הסיני בקובה, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אישר, ביום שלישי, כי הזהיר את מנהיגי סין מפני "עומק דאגות אמריקאיות בנוגע לדיווחים על פעולות רגישות של בייג'ינג בקובה.

"כן, הבהרתי היטב שהנוכחות של פעילות מודיעינית או צבאית של הרפובליקה העממית של סין בקובה תגרום לנו דאגה רבה", אמר השר בלונדון לאחר ביקור בבייג'ינג.

 

"זה משהו שנעקוב אחריו מקרוב והיינו מאוד ברורים לגבי זה. נגן על המולדת שלנו ונגן על האינטרסים שלנו", הוסיף.

בלינקן פגש את נשיא סין שי ג'ינפינג ובכירים בסין במהלך ביקורו בן היומיים. 

נקודות המתיחות בין שני הצדדים כוללות את הרחבת השפעתה של סין באזורים קרובים לחופי ארצות הברית.

גורמים רשמיים בוושינגטון מדווחים כי סין הקימה בסיסי מודיעין בקובה, מול חופי דרום מזרח ארצות הברית.

מוקדם יותר ביום שלישי, הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי סין וקובה מנהלות משא ומתן על הקמת מתקן אימונים צבאי משותף באי.

משרד החוץ הסיני הכחיש בפני העיתון כי בייג'ינג מקיימת פעילות ריגול כלשהי בקובה, בעוד ששגרירות קובה בוושינגטון לא הגיבה לבקשת תגובה, היא תיארה את הדיווח הקודם של העיתון על בסיס ריגול סיני באי כ"שקרי לחלוטין ובלתי מבוסס".

مسؤول أمريكي: الصين تتجسس على الولايات المتحدة من قاعدة في كوبا - YouTube

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: אלג'זירה