הגברת הראשונה של אוקראינה מגיבה לפוטין לאחר דבריו על “יהדותו” של בעלה

הגברת הראשונה של אוקראינה אולנה זלנסקי מתחה ביקורת על ההערות שהשמיע פוטין בשבוע שעבר על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שהוא יהודי, “חרפה לעם היהודי”.

פוטין אמר במהלך פורום כלכלי שנערך בסנט פטרסבורג ביום שישי האחרון, “יש לי הרבה חברים יהודים. הם אומרים שזלנסקי הוא לא יהודי, אלא בושה לעם היהודי. אני לא צוחק”.

“זה מאוד מביש”, אמרה זלנסקה בראיון לעיתון הישראלי ” הג’רוזלם פוסט”, “אני לא יודעת איך, בהקשר פוליטי, אפשר בכלל לדון בגזע של מישהו”.

זלנסקה הביעה את תקוותה שישראל תסכים לשלוח מערכות התרעה מוקדמת לאוקראינה כדי להתמודד עם התקפות האוויר הרוסיות בצורה יעילה יותר.

“אנחנו יודעים שיש פוטנציאל עצום בישראל ואנחנו יודעים שיש טכנולוגיה שאנחנו זקוקים לה מאוד, אבל זה תלוי בהם”, הוסיפה.

ישראל נמנעה מאספקת נשק לאוקראינה בעקבות הפלישה המלאה של רוסיה בפברואר 2022. ההיסוס של ישראל נובע מהצורך האסטרטגי שלה לשמור על חופש הפעילות בסוריה, שבה שולטים הכוחות הרוסיים במידה רבה במרחב האווירי.

ישראל נתנה יותר מ-22.5 מיליון דולר בסיוע הומניטרי והקימה בית חולים שדה לטיפול באוקראינים פצועים במהלך ימי המלחמה הראשונים.

ובמארס האחרון דיווחו כי ישראל אישרה לראשונה מכירת מערכות הגנה צבאיות לאוקראינה, שיסייעו להדיפת התקפות מל”טים.

רוסיה שלחה אלפי מל”טים מתאבדים מתוצרת איראן לתקוף מטרות ברחבי אוקראינה, במיוחד תחנות כוח ותשתיות קריטיות אחרות.

אתר החדשות וואלה ציטט גורם ישראלי בכיר שאמר כי אחת הסיבות שישראל הסכימה לספק ציוד צבאי הגנתי לאוקראינה היא האפשרות לדעת כיצד פועלים מערכות אלו נגד מל”טים איראניים.

Putin: Zelensky is a disgrace to all Jewish people | | news-journal.com

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות – איי 24