משרד החוץ הצרפתי: התקדמנו מאוד במניעת מלחמה בין ישראל לחיזבאללה

שר החוץ הצרפתי סטפן סיגורני הודיע ​​ביום ראשון כי חלה התקדמות בדיונים עם בכירים בלבנון במטרה להפחית את המתיחות בין חיזבאללה לישראל ולמנוע פריצת מלחמה כוללת.

לצרפת יחסים היסטוריים עם לבנון, ומוקדם יותר השנה סיגורני הציג יוזמה המציעה נסיגת יחידת העילית של חיזבאללה עשרה קילומטרים מגבול ישראל וישראל במקביל תפסיק את התקיפות שלה בדרום לבנון.

שני הצדדים תקפו אחד את השני  בחודשים האחרונים, אך העימותים גברו מאז שיגרה איראן מטח טילים לעבר ישראל בתגובה לתקיפה ישראלית על הקונסוליה של איראן בבירת סוריה, דמשק, והובילה להרג של חברי המיליציה של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים.

גורמים צבאיים אמרו כי ישראל פתחה בתקיפות נוספות על דרום לבנון במהלך הלילה ליד כוח שמירת השלום של האו”ם (UNIFIL), שעות ספורות לפני ביקורו של סיגורני במטה כח המשימה הבינלאומית בנקורה שבדרום לבנון.

סיגורני הוסיף לאחר שדיבר עם מפקדי יוניפי”ל, “אם תסתכלו על המצב היום, אלמלא המלחמה בעזה, היינו מדברים על מלחמה בדרום לבנון, בהתחשב במספר התקיפות והשפעתן על האזור” , כך דיווח רויטרס.

קרדיט: רשתות חברתיות – פראנס 24

 

“נעשתה התקדמות רבה”

לאחר פגישתו עם יושב ראש הפרלמנט נביה ברי ועם מפקד צבא לבנון ג’וזף עאון, אמר סיגורני כי “התקדמות רבה” הושגה בהצעות הצרפתיות אך הוא לא חשף שום פרט.

כח יוניפי”ל הכולל משקיפים טכניים לא חמושים ,הידועים כארגון הפיקוח על שביתת הנשק של האו”ם, מוצבים בדרום לבנון כדי לפקח על פעולות האיבה לאורך קו התיחום בין לבנון לישראל, המכונה הקו הכחול. לצרפת יש 700 חיילים המוצבים בדרום לבנון כחלק מכוח שמירת השלום של האו”ם בן 10,000 איש.

חיזבאללה הדגיש כי הוא לא ייכנס לשום דיון קונקרטי עד שתושג הפסקת אש בעזה, שכן המלחמה בין ישראל לחמאס נכנסת לחודש השביעי שלה.

ישראל הצהירה כי אפשר והיא תפתח במבצע צבאי לאורך גבול הצפון כדי להבטיח את השבת השקט לגבול וכדי שאלפי עקורים ישראלים יוכלו לחזור לאזור ללא חשש מתקיפות טילים”.

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות