איתות ברור לרוסיה: נאט"ו מתחילה בתרגיל האווירי הגדול בתולדותיה

היום, יום שני, נאט"ו תתחיל בתמרון האווירי החשוב ביותר שלה, בתיאום עם גרמניה, והוא נועד להראות את האחדות של חבריה מול איומים פוטנציאליים, במיוחד מצד רוסיה.

תרגילי Air Defender 23 יימשכו עד ה-23 ביוני וישתתפו בו כ-250 מטוסים צבאיים מ-25 מדינות חברות ושותפות בנאט"ו, כולל יפן ושוודיה, המועמדות לחברות בנאט"ו.

עד 10,000 חיילים ישתתפו בתרגילים אלו, במטרה לשפר את יכולת הפעולה ההדדית ולהגן מפני מל"טים וטילי שיוט במקרה של תקיפה על ערים, שדות תעופה או נמלים הממוקמים בחופי מדינות ברית נאט"ו.

Air Defender 23

קרדיט: צבא גרמניה

 

רעיון התרגיל נהגה ב-2018 בתגובה לסיפוח קרים על ידי רוסיה ב-2014, למרות שהוא אינו מכוון נגד "אף צד" ספציפית, אמר הגנרל אינגו גרהרץ, מפקד חיל האוויר הגרמני, בעת הצגת התרגיל.

הוא הדגיש כי המדינות החברות בנאט"ו נחושות להגן על "כל סנטימטר" מאדמותיהן, והוסיף: "אנחנו ברית הגנתית והתמרונים הללו תוכננו על בסיס זה".

אבל התמרונים האלה נועדו גם לשלוח מסר, במיוחד לרוסיה, אמרה שגרירת ארה"ב בגרמניה איימי גוטמן לעיתונות.

"אופתע מאוד אם אף מנהיג בעולם לא ישים לב מה זה מראה במונחים של רוח הברית הזו ומה המשמעות של עוצמתה של הברית הזו, וזה כולל את פוטין", אמרה בהתייחסה לנשיא רוסיה.

"כשאנחנו ביחד, אנחנו מכפילים את הכוח שלנו", הוסיפה.

פינלנד ושוודיה, ששמרו זמן רב על נייטרליות רשמית כדי להימנע מכל סכסוך עם מוסקבה, ביקשו להצטרף לנאט"ו לאחר הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר 2022.

התמרונים יכללו אימונים מבצעיים וטקטיים, בעיקר בגרמניה, וכן בצ'כיה, אסטוניה ולטביה.

קרדיט: אלחורה   קרדיט לסמל: חיל האוויר הגרמני