WSJ: צפון קוריאה מימנה את תוכנית הטילים שלה במטבעות דיגיטליים גנובים

ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף תוכנית בראשות צפון קוריאה לגייס רשת האקרים לחדור לחברות הפועלות במטבעות קריפטוגרפיים במטרה להביא כסף לדיקטטורה הענייה במזומנים.

בשנה שעברה, צפון קוריאה גייסה האקר כדי להונות מהנדס שעובד בחברת מטבעות הקריפטו Blockchain Sky Mavis, כך דיווח העיתון ביום ראשון. המגייסת פרצה בהצלחה למחשב החברה וגנבה בסופו של דבר יותר מ-600 מיליון דולר מחשבונה.

זה היה המבצע הגדול ביותר של צפון קוריאה מזה חמש שנים של שוד דיגיטלי של מטבעות קריפטו ודיגיטליים שהניב יותר מ-3 מיליארד דולר, לפי חברת ניתוח נתונים של מטבעות קריפטוגרפיים.

לפי העיתון, גורמים אמריקאים אמרו כי הכסף הזה שימש למימון של כ-50% מתוכנית הטילים הבליסטיים של צפון קוריאה, שמפותחת לצד הנשק הגרעיני שלה.

תקציב ההגנה מייצגת חלק גדול מכלל ההוצאות של צפון קוריאה, לפי העיתון, שהצביע על כך שמשרד החוץ האמריקאי העריך ב-2019 כי פיונגיאנג הוציאה כ-4 מיליארד דולר על תקציב הביטחון, המהווים 26% מסך כלכלתה.

קרדיט: קריפטו מאל

 

לפי העיתון, התקרית משכה גם את תשומת ליבו של הבית הלבן, שכן המתקפה והתקפות אחרות של מטבעות קריפטוגרפיים ע"י הצפון קוריאניים לאורך שנת 2022 עוררו דאגות גדולות.

"בשנה האחרונה נרשמה עלייה אמיתית בהתקפות האקרים צפון קוריאניים על חברות קריפטוגרפיות בעלות הון גדול ברחבי העולם, כמו SkyMavis", אמרה אן נויברגר, סגנית היועצת לטכנולוגיה במועצת הביטחון הלאומי של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לעיתון. היא הוסיפה כי הגידול הזה בגניבות בקנה מידה גדול, הניע אותנו להתמקד באופן אינטנסיבי במאבק בפעילות זו.

לפי העיתון, גנבים דיגיטליים צפון קוריאנים החלו להשיק את ההתקפות הגדולות הראשונות שלהם על חברות מטבעות קריפטוגרפיים בשנת 2018. מאז, ניסיונות שיגור הטילים וההצלחות של צפון קוריאה התרבו, עם יותר מ-42 הצלחות שנצפו בשנת 2022, על פי נתוני מעקב של מרכז ג'יימס מרטין למחקרי אי-הפצה של נשק גרעיני.

בכירים אמריקאים הזהירו כי כל כך מעט ידוע על מקורות הכספים בצפון קוריאה על רקע הסנקציות המערביות, עד שלא ניתן להשיג הבנה מדויקת של התפקיד שגניבת מטבעות קריפטוגרפיים ממלאת בשיעור המוגבר של ניסויי טילים. אבל התחדשות ניסויי הטילים של משטר קים ג'ונג און התרחשה במקביל לעלייה מדאיגה בגניבת מטבעות קריפטוגרפיים.

מומחים בינלאומיים אמרו לעיתון כי קוריאה הצפונית מפתחת זה מכבר צבא דיגיטלי כדי לשדוד בנקים ,כדי להתחמק מסנקציות קשות ולתמוך בשאיפותיה להקרין את כוחה הגיאופוליטי באמצעות נשק גרעיני וטילים בליסטיים.

דו"ח של האו"ם לשנת 2020 מצא כי פריצת מערכות מניבות הכנסות התבררה כ"סיכון נמוך, תגמול גבוה וקשה לזיהוי".

بـ"السرقة"... هكذا تمول كوريا الشمالية برنامجها الصاروخي

קרדיט: אלחורה   קרדיט: משרד ההסברה הצפון קוריאני