חוקרים חושפים: עדויות מצביעות על כך שנגיף הקורונה דלפ מווהאן שבסין

הדיבורים על מקור של נגיף הקורונה חזרו לכותרות. חוקרים אמריקאים חשפו, היום, שבת, עדויות המצביעות על כך שנגיף הקורונה דלף ממכון בעיר ווהאן בסין, לאחר ניסויים בשיתוף פעולה עם הצבא הסיני.

הם גם אמרו כי מדענים סינים ניהלו פרויקט סודי שכלל ניסויים מסוכנים שגרמו להתפרצות נגיף הקורונה  בשנת 2019, לפי דיווח שפרסם העיתון "טיימס".

החוקרים ציינו כי מדענים, בשיתוף עם הצבא הסיני, אספו פתוגנים קטלניים בווהאן לפני התפרצות נגיף הקוביד 19.

فيروس كورونا المستجد: سؤال وجواب | NHK WORLD-JAPAN News

תיאוריית הדליפה

מוקדם יותר, מדען בכיר לשעבר בממשלת סין "פוצץ" הפתעה בנושא, ואמר כי אין לשלול את ההשערה של דליפת קורונה ממעבדה.

"אתה תמיד יכול לפקפק בכל דבר. זה מדע. אל תשלול שום דבר", הסביר פרופסור ג'ורג' גאו, וירולוג ואימונולוג מוביל בעולם ולשעבר ראש המרכז הסיני לבקרת ומניעת מחלות, בראיון ל-BBC.

הוא גם הוסיף כי נערכה חקירה רשמית כלשהי במעבדת ווהאן, מה שמוכיח שממשלת סין לקחה ברצינות את תיאוריית דליפת המעבדה מבלי לפרסם אותה.

كورونا في العالم.. وفاة أكثر من 53 ألف شخص وإصابة أكثر من مليون – موقع قناة  المنار – لبنان

ראוי לציין כי בשנת 2021, מומחי ארגון הבריאות העולמי שמונו לחקור את מקורו של קוביד-19 הודיעו, לאחר שבילו 4 שבועות בווהאן, כי הם אינם מסוגלים לזהות את מקורות הנגיף, בהתחשב בעובדה שהתיאוריה של דליפתו ממעבדה הייתה "לא סבירה ביותר" ללא יכולת לזהות את החיה האחראית להעברת המחלה לבני אדם.

 

בשנה שעברה, מומחים ערכו חקירה נוספת על מקורו של נגיף ה- COVID-19, אך הם לא הגיעו לתוצאות חותכות, בעיקר בשל היעדר נתונים מספיקים מסין, לדבריהם.

משרד האנרגיה האמריקני סבור שייתכן שהנגיף דלף לאחר תאונת מעבדה, ולפיכך הוא מסכים עם ההערכות של משרד החקירות הפדרלי "FBI".

اكتشاف أدلة على تسرب فيروس كورونا من معهد في ووهان في تجارب مشتركة مع الجيش  الصيني" - جريدة تحت المجهر من أمريكا

 

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות