חשש כי הפעלת רשת ה-5G ליד שדות התעופה תפגע במערכות הניווט של המטוס

בריטיש איירווייז, האמירויות וחברות תעופה נוספות ביטלו את הטיסות שלהן לארה"ב על רקע החששות כי הפעלת רשת ה-5G החדשה של ליד שדות התעופה תפגע במערכות הניווט שלהן.

חברת התקשורת וורייזון ו-AT&T תכננו להפעיל היום את שירות ה-5G החדש באופן מקיף עם 4,500 אנטנות שיופעלו ברחבי ארה"ב. אולם מינהל התעופה האזרחית התריע כי הרשת הסלולרית המהירה עלולה להוות סיכון בטיחותי מאחר שהיא משתמשת בתדרים שקרובים לתדרים של מד הגובה האלקטרוני, המתקנים שמסייעים למדוד את גובה המטוס מעל הקרקע ונחשבים לחיוניים עבור נחיתות בתנאי ראות לקויים. החשש העיקרי נגע למטוסי בואינג 777.

בשל כך, איימו חברות תעופה אמריקאיות כי הן יבטלו אלפי טיסות אם הרשת תופעל ליד נמלי התעופה. אמש הודיעו שתי החברות כי הן יעכבו את ההפעלה של 500 אנטנות ליד 88 שדות תעופה ברחבי ארה"ב במטרה לפתור את המחלוקת, על אף שטענו כי הרשת בטוחה ונעשה בה שימוש במדינות אחרות בעולם.

אולם שורה של חברות תעופה זרות החליטו שאינן רוצות להסתכן. היום הודיעה בריטיש איירווייז כי היא מבטלת את הטיסות לבוסטון, שיקגו, לוס אנג'לס, ניו יורק וסן פרנציסקו. "בטיחות היא עדיפות עבורנו", נמסר. "אנחנו עוקבים אחרי המצב ונמשיך לבחון את לוח הטיסות שלנו בשעות הקרובות".

חברת האמירויות השהתה את הטיסות ליעדים רבים, ובהם בוסטון, שיקגו, דאלאס, מיאמי, סן פרנציסקו וסיאטל, וגם אייר אינדיה, ANA היפנית, יפן איירליינס וקוריאן אייר החליטו לבטל או לעכב טיסות. "זה אחד המצבים חסרי האחריות והעבריינים שראיתי בקריירה שלי", אמר בזעם נשיא חברת האמירויות, טים קלארק.

Aircraft Navigation System [Hindi] - YouTube

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות