רצח מורה במהלך ריצת בוקר מזעזע את אירלנד

עשרות תלמידי בית ספר יסודי בעיירה קטנה באירלנד החזיקו היום את תמונתה של המורה שלהם, אשלינג מרפי, בעת שהיא הובאה לקבורה בטקס ממלכתי, קרוב לשבוע אחרי שנחנקה למוות במהלך ריצה ברצח שזעזע את המדינה. היום עצרה המשטרה חשוד במעשה.

מרפי (23) התגלתה בשעות אחר הצהריים של יום רביעי שעבר ליד התעלה בעיירה טולאמור, מערבית לדבלין, כשהיא פצועה אנושות וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. החקירה קבעה כי היא הותקפה בעת שיצאה לריצה וכי התוקף חנק אותה.

חשוד בן 40 נעצר אחרי שעה, אולם הוא שוחרר אחרי חקירות ממושכות לאחר שהתברר כי הוא לא יכול היה להיות מעורב ברצח. אחר הצהריים נמסר כי נעצר חשוד שני, בשנות השלושים לחייו, בחשד לביצוע הרצח. אישה נוספת טענה כי אלמוני עקב אחריה באותו אזור כשעתיים לפני הרצח.

מרפי, שהצטרפה לבית הספר בשנה שעברה ולימדה 28 תלמידים בכיתה א', הייתה גם מוזיקאית מוכשרת וחברה בתזמורת העממית הלאומית והרצח זעזע את כל האי האירי. בימים האחרונים התקיימו עצרות המוניות לזכרה בדבלין, ביישובים נוספים ברפובליקה האירית ובצפון אירלנד עם הדרישה "לאפשר לנשים להרגיש חופשי בכל מקום".

הבוקר נערך טקס הלוויה של מרפי בכנסייה בכפר מאונטבולוס, ליד טולאמור, בנוכחות הנשיא מייקל ד. היגינס וראש הממשלה מייקל מרטין. בני המשפחה צעדו אחרי הרכב עם הארון, בעוד תלמידיה של מרפי החזיקו את תמונתה ועליה הכיתוב "עופי גבוה בשמיים, הכוכב הזוהר שלנו". דקת דומייה נערכת בכל בתי הספר בזמן הלוויה.

הבישוף טום דיניהאן הבהיר בדבריו בטקס כי הרצח עורר תהיות "לגבי הגישות שלנו כלפי נשים ותהיות לגבי הערכים והמוסר שלנו". "כולנו יודעים שאף אדם לא צריך למות כמו אשלינג ואף משפחה לא צריכה לסבול כמו משפחתה", אמר. כבוד היא מילה מיושנת, אבל חשובה. הכבוד נעדר ביום רביעי שעבר, אבל הופיע מחדש היום חזק יותר. בואו נכבד אחד את השני".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות