ארה”ב: שרידי טילים ששגרה רוסיה על אוקראינה מקורם בצפון קוריאה

ארצות הברית אישרה כי רוסיה השתמשה בטילים בליסטיים מתוצרת צפון קוריאה במלחמה נגד אוקראינה, על פי דו”ח של הפנטגון המבוסס על ניתוח של השברים, שנאספו מאדמת אוקראינה, כדי להוכיח האשמות שהוטחו נגד מוסקבה לפני חודשים.

סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקאי הסתמכה על תמונות ממקורות פתוחים כדי לאשר שחלקים מהשרידים שנמצאו באזור חרקוב בצפון מזרח אוקראינה בינואר שייכים לטיל בליסטי קצר טווח שייצרה צפון קוריאה.

הסוכנות השוותה בין תמונות של השרידים לתמונות של טיל צפון קוריאני שפורסמו בעבר על ידי התקשורת הרשמית בפיונגיאנג.

הסוכנות אמרה ביום רביעי, “ניתוח (השברים) מאשר שרוסיה משתמשת בטילים בליסטיים המיוצרים בצפון קוריאה במלחמתה באוקראינה”, וציינה כי “נמצאו שברי טילים צפון קוריאנים ברחבי אוקראינה”.

קוריאה הדרומית האשימה בעבר את אויבה הצפוני בשליחת מכולות תחמושת לרוסיה, תוך הפרה של הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על פיונגיאנג ומוסקבה.

עם זאת, קים יו ג’ונג, אחותו של מנהיג צפון קוריאה קים ג’ונג און, הכחישה את ההאשמות הללו בחודש מאי הקרוב, תיארה אותן כ”מגוחכות” והדגישה כי ארצה אינה מתכוונת “לייצא יכולות טכניות צבאיות לאף מדינה”.

אנליסטים הזהירו שההתעצמות האחרונה של פיונגיאנג בניסויים וייצור של תחמושת ארטילרית וטילי שיוט עשויה להוות הקדמה לשליחת משלוחים שלהם לרוסיה לשימוש נגד קייב.

בתגובה לשאלת סוכנות הידיעות הצרפתית אמר משרד ההגנה הדרום קוריאני כי אין לו תגובה באשר לדיווח האמריקני.

היחסים בין מוסקבה לפיונגיאנג נעשו קרובים בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, בתחילת 2022.

מנהיג צפון קוריאה ביקר ברוסיה בשנה שעברה בביקור חוץ נדיר.

הקרמלין גם הודיע ​​בשבוע שעבר כי הוא מתכונן לביקור של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בצפון קוריאה, שיהיה הראשון שלו בפיונגיאנג מאז שנת 2000, אז פגש את המנהיג המנוח קים ג’ונג איל, אביו של קים ג’ונג און.

במרץ השתמשה רוסיה בכוח הווטו שלה במועצת הביטחון של האו”ם כדי למנוע את חידוש המנדט של פאנל המומחים של האו”ם לפקח על הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על צפון קוריאה, בצעד שעליו הודתה לה פיונגיאנג.

كوريا الشمالية تكشف عن أقوى صاروخ في ترسانتها النووية - YouTube

 

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – אלגזירה