מצרים מקימה בית ספר טכני המתמחה בייצור מטוסים בשיתוף ראפאל הצרפתית

בעידן של התקדמות טכנולוגית מהירה, יש צורך דחוף בחינוך העומד בקצב ההתפתחויות הללו. מנקודת מבט זו, החשיבות של הקמת בית הספר לטכנולוגיה יישומית “GIT” בבורג אל ערב, כבית הספר הטכני  המתמחה הראשון במצרים, שבאה ללמד ולהכשיר צעירים במיומנויות הטכניות והטכנולוגיות הנחוצות לשוק העבודה העכשווי .

 

מצרים הודיעה על הקמת בית הספר הטכני הטכנולוגי הראשון המתמחה בייצור מטוסים, בשיתוף עם חברת דאסו הצרפתית והארגון הערבי לתיעוש. בית הספר ממוקם בחילואן, דרומית לקהיר, ומטרתו להכשיר כוח אדם טכני המתמחה בייצור מטוסים.

השותפות בין הארגון הערבי לתיעוש לבין דאסו, יצרנית המטוסים הצרפתית המובילה, מאפשרת לבית הספר להציע תוכניות חינוכיות מתקדמות ומוסמכות בינלאומיות. ההוראה כוללת מומחים ומורים לצרפתית לצד מורים מצריים, ומאמצת תכניות לימודים צרפתיות מוכרות בינלאומיות.

 

שלב הפיילוט של המחקר החל בשנה שעברה עם 20 תלמידים. לבית הספר מקבלים תלמידים בעלי תעודת הכנה, והלימוד נמשך שלוש שנים. הבוגרים מקבלים תעודות הסמכה של דאסו והארגון הערבי לתיעוש, המאפשרות להם להירשם למכללות טכנולוגיות אזרחיות וצבאיות.

בית הספר שם לו למטרה להכניס איכות חינוך חדשה המתמקדת באיזון בין חינוך עיוני למעשי תוך שימת דגש על איכות ומצוינות. בית הספר יספק תוכניות לימוד המבוססות על צרכי התעשייה, ויכשירו בוגרים בעלי כישורים תחרותיים בהתאם לדרישות השוק העתידיות.

יוזמה זו משקפת את מחויבותה של הממשלה להשגת חזון 2030 של מצרים ולעידוד שותפויות בין המגזר הציבורי והפרטי. נחתם פרוטוקול בין משרד החינוך ל”גי”ט” להקמת בית הספר המהווה מודל של שיתוף פעולה פורה ובונה.

בית הספר יציע לתלמידיו הטבות רבות, כולל קבלת תעודה טכנית ותעודת הסמכה בינלאומית, תגמולים כספיים במהלך הלימודים, טיפול סוציאלי מתקדם והזדמנויות עבודה ראויות לאחר סיום הלימודים. הוא גם יספק הזדמנויות להכשרה מעשית ויישומית, אשר משפרת את ההזדמנויות של התלמידים בשוק העבודה.

הקמת בית הספר לטכנולוגיה יישומית “GIT” מהווה צעד חשוב לקראת השגת פיתוח בר קיימא ובניית דור חדש המסוגל לעמוד בקצב האתגרים הטכנולוגיים ולתרום ביעילות לכלכלה הלאומית והעולמית.

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונות: דובר צבא מצרים