רמז לעתיד? ארה”ב אישרה בחשאי תקיפת מכ”ם רוסי ממערך ההתרעה הגרעיני .

ייתכן שהתקפה אוקראינית, שדווח עליה לפני שבוע, על מתקן מכ”ם רוסי ,שהוא חלק ממערך ההתרעה המוקדמת של ארסנל הנשק הגרעיני, אושרה בחשאי על ידי ארה”ב ועקב כך יש סיכון שרוסיה תגיב ב”מטבע גרעיני”, כך הזהיר ניתוח שפרסם מומחה משורות הכוחות המזוינים האוסטריים.

מקורות אוקראינים טענו בשבוע שעבר כי קייב ביצעה תקיפה על אתר וורונז’-DM בדרום אזור קרסנודר ברוסיה, ליד העיר ארמאוויר.

התקיפה נחשבת ,לכאורה, למשמעותית ביותר, בהתחשב בכך שהמתקן הוא חלק ממערך ההרתעה הגרעינית של רוסיה, על פי הדו”ח שכתב קולונל מרקוס רייזנר ופורסם על ידי הצבא האוסטרי ביום ראשון. 

אין זה סביר שלתקיפה על תחנת המכ”ם היה ערך צבאי ישיר  כלשהו עבור אוקראינה, טוען רייזנר. התקיפה והשמדת המכ”מ תפחית את כמות המודיעין שרוסיה אוספת על שיגורים של טילים בליסטיים מדגם ATACMS שתרמה ארה”ב לאוקראינה, הוא הוסיף. אבל התחנה, במקור, נועדה לזהות טילים בליסטיים בין-יבשתיים שטסים בגבהים גבוהים בהרבה מהנשק הטקטי שבו משתמשת אוקראינה.

The Telegraph on X: "🇺🇦 A Ukrainian drone strike on a Russian radar station that can track nuclear missiles has sparked alarm in the West Full story 👇 https://t.co/gehDsNqSzr https://t.co/HbqjGCF1H7" / X

קרדיט: רשתות חברתיות -ערוץ X של הטלגראף

 

המומחה העריך שייתכן שהמתקפה, לכאורה, הייתה תגובה שאושרה על ידי ארה”ב המעריכה שמוסקבה עלולה להשתמש בנשק גרעיני לא אסטרטגי בנסיבות מסוימות. בכירים אוקראינים ומערביים כינו הצהרות אלו של הרוסים “סוג של סחיטה”. מוקדם יותר החודש הורה הנשיא ולדימיר פוטין לערוך תרגילים גרעיניים טקטיים בפיקוד הצבאי הדרומי, הגובל באוקראינה. מוסקבה אמרה כי זה כתגובה לרטוריקה עוינת יותר ויותר מצד בכירים מערביים.

“אם זה אכן המקרה, ניתן להסיק שתי מסקנות נוספות: ראשית, המצב באוקראינה חמור ביותר ושנית, המלחמה על אוקראינה הסלימה שוב”, כתב רייזנר. מתקפה כזו עלולה להידרדר לתגמול גרעיני, הוסיף הקולונל.

דוקטרינת הגרעין של רוסיה אומרת שהארסנל הגרעיני שלה עשוי לשמש בארבעה תרחישים, שאחד מהם הוא “פעולת אויב נגד ממשל רוסי ומתקני צבא קריטיים, שהשבתתם תמנע תגובה גרעינית”.

Satellite photos show Ukrainian drone strike damaged Russian early warning nuclear missile radar station : r/anime_titties

קרדיט: רדיט

 

תחנות מכ”ם מעבר לאופק, כמו Voronezh-DM, נועדו לזהות שיגורי ICBM וליידע את ההנהגה הלאומית, ושבשלב זה גורמים רשמיים יכולים לקבל החלטה אם לירות בחזרה.

משרד ההגנה הרוסי לא הגיב עד כה על המתקפה, לכאורה.

וושינגטון הואשמה בעבר בהתגרות ישירה ברוסיה. העיתונאי החוקר סימור הרש טען כי ארה”ב עמדה מאחורי הפצצות 2022 של צינורות הגז נורד סטרים, שנבנו כדי לספק גז טבעי רוסי ישירות לגרמניה. ממשלת ארה”ב דחתה את ההאשמות, אך מוסקבה אמרה שהיא מצאה את הטענות -אמינות.

Nuclear Early Warning Radar Attacked. #russia #nuclearwarning | russia | TikTok

קרדיט: אר.טי.     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות