החות’ים: תקפנו אתמול אניית סוחר ישראלית באוקיינוס ההודי ומשחתות אמריקאיות בים האדום

המיליציה החות’ית התימנית הודיעה אתמול, יום שני, על תקיפת שתי ספינות מלחמה אמריקאיות ו-3 אוניות סוחר באוקיינוס ​​ההודי ובים האדום, תוך שימוש בטילים ומל”טים.

כך נאמר בהצהרה בתחנת טלוויזיה של הדובר הצבאי של החות’ים, יחיא סארי.

בהודעה נאמר, “כוחות הצי וכוח הטילים (של החות’ים) ביצעו שלוש פעולות. הראשונה תקיפת אונייה האמריקאית LAREGO DESERT באוקיינוס ​​ההודי, השנייה תקיפת אונייה ישראלית בשם MSC MECHELA באוקיינוס ​​ההודי”.

אניית המטענים הישראלית: 

Vessel Characteristics: Ship MSC MICHELA (Container Ship) Registered in  Portugal - Vessel details, Current position and Voyage information - IMO  9720512MMSI 9720512Call Sign CQID5 | AIS Marine Traffic

קרדיט: מרין טראפיק

הוא הוסיף, “והשלישי תקיפת האונייה MINERVA LISA בים האדום, שהיתה בדרכה לנמל ישראלי “, מבלי לציין את המדינה אליה היא שייכת.

בהקשר זה, נכתב בהודעה, ” כלי טייס תקפו שתי משחתות אמריקאיות בים האדום הנמצאים שם בפעילות מבצעית, והם פגעו במטרותיהם בהצלחה”.

הוא ציין כי “כוחותינו ימשיכו לפעול נגד דיכוי העם הפלסטיני עד שתיפסק התוקפנות והסרת המצור” על רצועת עזה.

עד כה לא נמסרה תגובה מיידית מאמריקה או מישראל לגבי הצהרת החות’ים.

קרדיט: צי ארה”ב

החות’ים מכריזים על תחילתו של השלב הרביעי של ההסלמה

ב-3 במאי הודיעה הקבוצה על תחילתו של שלב רביעי של התקפותיה, שהחל באוקטובר על ידי תקיפת אתרים בדרום ישראל באמצעות טילים ומל”טים, ולאחר מכן עברה לשלב השני בנובמבר על ידי תקיפת ספינות המזוהות עם מקושרות לישראל.

בשלב השלישי הותקפו ספינות אמריקאיות ובריטיות בים האדום ובים הערבי מתחילת השנה, כאשר קואליציה בראשות ארה”ב פתחה בתקיפות נגד על “אתרים החות’ים” בתימן.

קרדיט: רשתות חברתיות

המלחמה על עזה

מאז ה-7 באוקטובר האחרון, המשיכה ישראל במלחמתה בעזה למרות מספר הנפגעים העצום של אזרחים, ולמרות כוונתו של בית הדין הפלילי הבינלאומי להוציא צווי מעצר בינלאומיים נגד ראש ממשלתה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון שלה, יואב גלנט, באחריותם על ביצוע “פשעי מלחמה” ו”פשעים נגד האנושות”.

ישראל מתעלמת גם מהחלטה זו של ​​מועצת הביטחון של האו”ם להפסקת אש מיידית, וצו מבית הדין הבינלאומי לנקוט באמצעים מיידיים למניעת מעשי “רצח עם”, לשפר את המצב ההומניטרי בעזה ולהפסיק את הפעולות הצבאיות ברפיח שבדרום  הרצועה.

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות:רשתות חברתיות