גנרל רוסי: מטוסי נאט”ו מתאמנים במתווה תקיפה גרעינית על רוסיה

נאט”ו בראשות ארה”ב מהווה איום צבאי על רוסיה, הזהיר גנרל רוסי בכיר

 

מדינות נאט”ו מתכוננות לתקיפות גרעיניות אפשריות על רוסיה, הזהיר גנרל בכיר במוסקבה.

ולדימיר קולישוב, סגן המנהל הראשון של שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB), וראש שירות משמר הגבול במדינה, תיאר איומים שעמם נאלץ להתמודד בראיון ל-RIA נובוסטי.

“מבצעי המודיעין של נאט”ו קרובים לגבול הרוסי נמצאים במגמת עלייה. כוחות הברית מגבירים את האימונים הצבאיים, שבהם הם עובדים על תרחישים צבאיים נגד רוסיה, כולל תקיפות גרעיניות בשטחנו”, אמר לסוכנות הידיעות ביום שלישי.

בכירים רוסים מתחו בעבר ביקורת על תוכנית הגרעינן המשותפת של נאט”ו, שבמסגרתה חלק מהנשק האמריקאי מאוחסן במדינות שאינן גרעיניות, כולל בלגיה, גרמניה, איטליה, הולנד וטורקיה.

מוסקבה מודאגת במיוחד מכך שמדינות שאינן מארחות נשק גרעיני מעורבות באימונים כיצד לפרוס את הנשק.

בינואר 2022, שבועות לפני שהסכסוך באוקראינה הפך לפעולות איבה גלויות, ולדימיר ארמקוב, ראש מחלקת אי הפצת במשרד החוץ הרוסי, אמר בראיון כי מוסקבה רואה במהלכי הגוש הצבאי בראשות ארה”ב כמכוונות ישירות נגד רוסיה.

רוסיה האשימה את התרחבות נאט”ו באירופה ואת הנוכחות הגוברת שלה באוקראינה במשבר המתמשך, שהיא רואה בו חלק ממלחמת פרוקסי בהובלת ארה”ב נגדה. התמיכה הצבאית אשר סיפקו וושינגטון ובעלות בריתה לקייב עשויה להביא להסלמה בלתי מבוקרת ולמלחמה ישירה עם רוסיה, שעלולה לגרום לחילופי מהלומות גרעיניות, הזהירו גורמים רשמיים במוסקבה.

הנשיא ולדימיר פוטין הורה על תרגיל מוקדם יותר החודש כדי לבחון את יכולתה של רוסיה להשתמש בנשק גרעיני לא אסטרטגי. המהלך תואר כתגובה להצהרות עוינות של המערב. התרגיל הרוסי מתנהל במשותף עם בלארוס. מוסקבה החליטה בשנה שעברה לאחסן חלק מהארסנל הנשק הגרעיני שלה בשטח בלארוס.

Are NATO Nations training for a Nuclear Strike on Russia? Big Claim by  Russia Official - Oneindia

קרדיט: אר טי    קרדיט לתמונות: וואן אינדיה