האם הכושר הגופני שלך מתאים לגילך? בדוק את עצמך עם התרגילים האלה

חוקרים ומומחים מציעים מספר דרכים לשמור על הבריאות, אך ההימור על ספורט נראה גדול, מכיוון שהוא משלב מספר שיטות לדרך יעילה אחת לשמור על גוף האדם אנרגטי יותר. 

שמירה על כושר גופני טוב יכולה לתת תוצאות יעילות בהאטת מקרים שונים של הידרדרות בבריאות, על פי ה”וול סטריט ג’ורנל” האמריקאי  .

לדעת מומחים, המהירות שבה אתה יכול לרוץ מייל, כמו גם מספר תרגילי שכיבות סמיכה ותרגילי סיבולת שאתה יכול לעשות, לא רק שימושיים כדי להתפאר בכושר הגופני הגבוה שלך, אלא הם  אינדיקטורים ראויים לבדיקת מידת ההזדקנות שלך.

 

העיתון, המצטט אנשי אקדמיה ומומחים, מצביע על החשיבות של תזונה, שינה רציפה מספקת ושמירה על קשרים חברתיים בהפעלה ובמדידה של כושר גופני.

מחקרים קושרים את יכולתו של אדם להתאמן ליכולת לשנות את חייו הנוכחיים והעתידיים, אשר כמה חוקרים ומומחים כינו כ- “עידן הכושר”, ומציינים כי מדידת הכושר הקרדיווסקולרי של האדם, הכוח והשיווי משקל, ויכולתו לסבול פעילות גופנית יכולה להעריך את מידת ההזדקנות שלו.

חוקרים מציינים כי צריכת החמצן המקסימלית תפחת בכ-10% בכל עשור במהלך הבגרות המוקדמת, ועד 15% בכל עשור לאחר גיל חמישים. 

 

לעומת זאת, מחקרים מצביעים על כך שאם אתה עושה את הסוג הנכון של פעילות אירובית במהלך חייך, תוכל להיות בעל מבנה גוף של בן 35 כאשר אתה בן 80.

לפי העיתון, מחקר שנערך בשנת 2018 ופורסם בכתב העת הרפואי “JAMA” מצא כי “מעבר מכושר קרדיווסקולרי רע לטוב מוביל ליותר יתרונות מאשר מעבר מטוב לטוב, בביצועים ובפעילות גופנית”.

“ההערכה המלאה ביותר של מידת הזדקנות הגוף שלך לוקחת בחשבון גם כוח, גם סיבולת שרירי וגם שיווי משקל”, אומר מייקל קרנדל, מומחה לפעילות גופנית בניו יורק.

 

“אנחנו יכולים לבצע תרגילי כושר רבים בבית או בחדר הכושר עם מעט או ללא ציוד”, הוסיף קרנדל. 

קרנדל מציג מספר מבחנים ותרגילים שלדעתו שימושיים בעניין הכושר הגופני, בעיקר ריצה של 12 דקות או הליכה של מייל אחד, בחירה שהוא מכנה יכולת אירובית.

חוקרים קושרים את התרגיל הזה למדידת צריכת חמצן, והם אומרים, “הדרך המדויקת ביותר למדוד אותו מתרחשת תוך כדי לבישת מסכה המכסה את הפה והאף, ואז הליכה או ריצה על הליכון.”

אבל מומחים הזהירו כי בדיקה זו מיועדת רק לאנשים בריאים ופעילים, וכי ייתכן שהיא לא תיתן את התוצאות הנדרשות באנשים שאינם בקבוצות אלו.

 

באשר לאנשים הסובלים מכאבי פרקים בריצה, החוקרים ממליצים על בדיקה נוספת, המחייבת את המשתתפים ללכת קילומטר במהירות המהירה ביותר כאשר הם לובשים מד דופק, לפי העיתון.

הבחירה השנייה מתייחסת לסבולת של השרירים, בה יוצאים להליכה ארוכה, או סוחבים תיק כבד במעלה המדרגות.

רופאים ומומחים בתחום הספורט הגופני מציינים כי “סיבולת השרירים פוחתת עם הגיל, בדיוק כמו מסת השריר והכוח”.

התרגיל השלישי קשור ליכולת התנועה והיציבה כמו ישיבה על הקרקע על הברכיים ואז לקום מבלי להרים ידיים, חוקרים מאמינים שביצוע תנועה זו בביטחון הוא המפתח לאיכות חיים בעשורים מאוחרים יותר של החיים.

ما هي أسهل رياضة يمكن للأطفال تعلمها؟ - Quora

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: קואורה