כדאי לאיראן לחשוב כמה פעמיים לפני שהיא מחליטה לתקוף את ישראל. מה מאחורי?

מומחה לביטחון והגנה אמר היום (ראשון) ל“דיילי סטאר”, כי “אם איראן תחליט לתקוף אתרים אסטרטגיים בישראל, ישראל תגיב באופן לא קונבנציונלי”. לדבריו, “בפעם הראשונה אי פעם בהיסטוריה, ייעשה שימוש בפצצה אלקטרומגנטית (E-bomb) או פא”מ, סוג חדש של פצצה שתופל על טהרן ואזורים מרכזיים אחרים באיראן, בהם מתקני הגרעין האיראניים”.

הפצצה עצמה לא מסוגלת להרוג אנשים באופן ישיר, מכיוון שהיא מספקת פולס אלקטרומגנטי (EMP) המסוגל להוציא משימוש את כל המכשירים האלקטרוניים ברדיוס שעדיין אינו ידוע. “בעוד המשמעות היא שרוב התשתיות של טהרן עלולות להפסיק לתפקד באופן מיידי, זה יכול להיות ה’אס’ היחיד שיש לישראל בשרוול”, ציין המומחה.

“הרס יכולתה של איראן לתפקד, פשוטו כמשמעו, יכול להיות המפתח עבור ישראל. מלחמה נוספת, הפעם נגד אויב הרבה יותר גדול באיראן, זה לא משהו שהעולם צריך כי זה עלול להוביל למלחמת עולם אמיתית, אבל התקווה היחידה של ישראל יכולה להיות פצצות ה-EMP, כי זה יאפשר לה ולשאר המדינות לחשוב על הצעדים הבאים”.

China developing 4,600mph hypersonic 'EMP' missile that could plunge cities into darkness with 'chemical explosion' | The Sun

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לאיור: סאן