5 הרוגים ו-4 פצועים בקרב קשה בין צבא ירדן וקבוצת מבריחים סורים

צבא ירדן גילה אתמול  כי 5 בני אדם נהרגו ו-4 נוספים נפצעו בעת שניסו להבריח סמים מסוריה לשטח ירדן, הדובר ציין כי נתפסו כמויות גדולות של סמים ועוד דברים (שלא פורטו אך כנראה מדובר בכלי נשק) שנתפסו הועברו למרכז הרשויות המוסמכות.

קרדיט: מכס ירדן

 

מקור צבאי רשמי בפיקוד הכללי של הצבא הירדני מסר כי פיקוד מזרח, בתיאום עם שירותי הביטחון הצבאיים והמינהל למלחמה בסמים, סיכל, ניסיון חדירה משטח סוריה של חוליית מבריחים גדולה שנשאה עמה כמויות גדולות של חומרים נרקוטיים.

הוא אמר כי הכוחות המזוינים ממשיכים להשתמש בכל היכולות שלהם כדי לפגוע ביד ברזל בכל מי שמעז להתעסק בביטחון הלאומי הירדני, לפי ערוץ הממלכה.

 

סיכול ההברחה והקרב שנלווה לכך  קרה יום לאחר ששרי הפנים (עיראק, סוריה, לבנון וירדן) נפגשו בשבת בעמאן כדי לדון במאמצים משותפים למאבק בסמים. בפגישה השתתפו שר הפנים הירדני מאזן אל-פאראיה, ועמיתיו, העיראקי עבדול אמיר אל-שמארי, מוחמד חאלד אל-רחמון הסורי, ובסאם מאולאווי הלבנוני.

שר הפנים הירדני מאזן אל-פאראיה אמר בעבר כי הוקם חפ”ק משותף עם עיראק, סוריה ולבנון, הכולל קציני קישור למעקב אחר מידע ומעקב אחר משלוחים עד ליעדם הסופי כדי להתמודד עם נגע הסמים.

אל-פאראיה הוסיף כי החפ”ק עוסק בהחלפת מידע, הכשרה ויכולות, מעקב אחר מידע, בין אם מתריע ובין אם בדיעבד, ומעקב אחר משלוחים היוצאים ממדינות ליעדן הסופי.

משרד החוץ של ירדן וסוריה החליפו האשמות והטיל אחריות זה על זה, שכן משרד החוץ הסורי פרסם   את צערו העמוק על התקיפות האוויריות הירדניות על כפרים באזור הכפרי של מחוז א-סויידה, והרג מספר אנשים.

בעוד שמשרד החוץ הירדני דחה את הצהרת משרד החוץ של המשטר הסורי, הוא טען כי ירדן סיפקה ל”ממשלת סוריה” במהלך פגישות הוועדה המשותפת שהקימו שתי המדינות את שמות המבריחים והגורמים מאחוריהם, והמקומות של ייצור ואחסון סמים וקווי ההברחה שלהם, שנמצאים בשליטת “הממשלה הסורית”. עם זאת, לא ננקט כל אמצעי ממשי לנטרול סכנה זו, תוך ציון כי ניסיונות ההברחה גדלו מאוד לאחרונה. (קרדיט: בלדי ניוז)