האם הרוסים מעריכים כי ישראל השתמשה בטק”ק חדיש בהפגזה האחרונה בגולן הסורי? הערכה

מקורות בדרום סוריה אישרו כי רקטות “קטיושה” נורו מאזורי פריסה של חטיבות צבאיות סוריות לעבר מרחב הגולן הישראלי, והארטילריה הישראלית הגיבה בהפצצת מקורות הירי.

ההפגזות הישראליות , שככל הנראה זיהו במדוייק את מקורות הירי כיוונו  לעבר האתר בו נמצאים “מחסני אלכם” – “الكم” ממזרח לגשר מהאג’ה באזור הכפרי הצפוני של מחוז דרעא.

ככל הנראה היו לארטילריה הישראלית פגיעות מדוייקות מאחר ונשמעו קולות של פיצוצים שהרעידו את האזור  והיו כתוצאה מפיצוץ נשק ותחמושת של הצבא הסורי ושל חיזבאללה הלבנונית.
מחסני “אלכם” נחשבים לאחד האתרים המרכזיים שבהם מאוחסנים כלי נשק וטילים השייכים לצבא הסורי  ולחיזבאללה.

עד כה לא נמסרו דיווחים על נפגעים בנפש באתר המופגז.

 

אתרי חדשות המדווחים על הנעשה בדרום סוריה חשפו, לאחר ההפגזה הישראלית בגולן הסורי, כי סיור רכוב רוסי שהיה מורכב מחמש מכוניות צבאיות שהגיעו מהבירה דמשק הגיע למחסני “אלכם” הממוקמים בעיירה מהאג’ה באזור הכפרי הצפוני של מחוז דרעא.

לדברי מקורות יודעי דבר אנשי הסיור הרוסי אספו מהשטח שהופגז דגימות של הטילים הישראליים שתקפו את האתר, ולאחר מכן יצאו מהמתחם הצבאי ונעו לכיוון דמשק.
מטוס קרב ישראלי תקף עם שני טילים את אתר מחסני “אלכם”, מה שגרם לשרפה במקום. ההפצצה הישראלית הגיעה בתגובה לירי שתי רקטות קטיושה ששוגרו מסביבת תל אלג’מע, הממוקמת בין העיר נוה לעיירה תסיל באזור הכפרי של מחוז דרעא לכיוון הגולן הסורי.

 

עוד ציינו המקורות כי המחסנים הנ”ל שימשו מיליציות איראניות וחיזבאללה ,הפועלים במרחב, לאחסנת טילים, במיוחד לאחר שצבא סוריה השתלט על המחוז מידי צבא סוריה החופשי ב- 2018.

המחסנים, הממוקמים בסמוך לכביש הבינלאומי  שחוצה את מחוז דרעא,שייכים לדיוויזיה השריון 9 של צבא סוריה, ונחשבים למחסני הנשק הגדולים בדרום סוריה.

וזאת לדעת כי מפקדת דיוויזיה 9 שריון , שבתו”ל הסורי משמשת כאחת היחידות המגינות על מרחב דמשק מפני פלישה ישראלית , בראייה סורית , ממוקמת באזור העיירה צנאמין , אך במהלך 13 שנות המרד הדיוויזיה הלכה והתנוונה, כלי השריון נלקחו ממנה, היא הפכה ליחידת חי”ר מעולה והאיראנים השתלטו על מפקדת הדיוויזיה ופועלים משם נגד ישראל כשאנשי הדיוויזיה מקבלים מהם את הפקודות.

فرقة تابعة لجيش النظام تأوي قوات موالية لطهران.. تعرف عليها | SY24

הערה ברקע הכתבה: הגעת הסיור הרוסי לשטח שהופגז זמן קצר קודם על ידי ישראל בשטח הגולן הסורי הוא אירוע שלא ידוע מהעבר ויש להעריך כי הרוסי הבחינו בפרטים יוצאי דופן בהפגזה הישראלית וחשו למקום על מנת לנסות ולאסוף מימצאים שיוכלו לשפוך אור על סוג החימוש שישראל השתמשה בו כדי לפגוע באתר המחסנים.

האם ישראל השמידה מחסנים תת קרקעיים חפורים היטב בחימוש חדיש כמו טק”ק מדור חדש ? 

את התשובות, כנראה, לא נדע עוד הרבה זמן!

الفرقة التاسعة قوات خاصة (@ninth_brigade) / X

 

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות וצילומי מסך