הצי האיראני מקבל ספינת מלחמה “עתידנית”. פרטים

חיל הים של משמרות המהפכה האיראנים קיבל סיירת טילים מתקדמת, בשם “אבו מהדי”.

תוספת חדשה זו לצי האיראני נחשפה במהלך טקס שנערך בעיר החוף בנדר עבאס בדרום איראן, בהשתתפות פקידים בכירים, ביניהם המפקד העליון של משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלמי, ומפקד חיל הים, עלי רזה טאנגסירי.

הקורבטה, שנקראה על שמו של המפקד העיראקי המנוח אבו מהדי אל-מוהנדיס, שחוסל לצד הגנרל  קאסם סולימאני במתקפת מל”ט אמריקאי בשנת 2020, כוללת עיצוב חדשני של קטמרן.

 

הקורבטה “אבו מהדי” שוקלת יותר מ-2,100 טון, אורכה 240 מטר ורוחבה 27 מטר, ומהווה עדות לכושר ההמצאה האיראני, שכן הוא יוצר על ידי מומחים וטכנאים מקומיים. המערכות המתקדמות המותקנות בו כוללות מכ”ם תלת מימד, ארסנל של טילי ים-אוויר וים-אוויר, ומערכות תקשורת מודרניות שתוכננו במיוחד ללוחמה אלקטרונית.

ראוי לציין כי ספינת הטילים העתידנית הזו יכולה להכיל מספר רב של מל”טים וסירות מהירות, ומציגה את עצמה כנכס ימי רב-תכליתי. המפקד עלי רזא טנגסירי הדגיש את מטרת הספינה ואמר: “ספינת המלחמה של השהיד אבו מהדי היא כמו עיר ימית ניידת המוכנה לבצע משימות ימיות, לאבטח קווי תקשורת ימיים ומתן סיוע לציי המסחר והדיג של הרפובליקה האסלאמית ומדינות האזור”.

אנליסטים שבדקו את אבו מהדי זיהו מספר מערכות נשק, כולל שישה משגרים הממוקמים מאחור, המכילים לכאורה טילים נגד ספינות ממשפחת C802. יתר על כן, הקורבט כוללת תותחי 30 מ”מ ו-20 מ”מ וטורפדו קל משקל.

הצי האיראני מקבל ספינת מלחמה עתידנית

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונה: תסנים