חטיבה 8 הסורית הנאמנה לרוסים מתפרסת מול גבול הגולן. מה מאחורי?

לפני כמה ימים פרסם האתר נציב.נט כי הכוחות הצבא הרוסי הפועל על אדמת סוריה הקים מספר עמדות תצפית מול גבול הגולן הישראלי.

מקורות בגולן הסורי מערכנים כי בימים האחרונים הגיעה לסביבת העיירה אליאדודה – اليادودة ,הנמצאת קילומטרים ספורים מזרחים לגבול הגולן בין סוריה לישראל, שיירת תגבור מחטיבה 8  (גייס 5 של צבא סוריה) שהוקמה ואומנה וממונת בפעילותה היומיומית על ידי מפקדת הצבא הרוסי בסוריה השוכנת בשדה התעופה חמיימים שבצפון מערב המדינה.

 

יחידה נוספת הפועלת בשם הרוסים במסגרת גייס 5 הסורית היא דיביזיית הכוחות המיוחדים 25 , בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן , שפועל בסוריה אך ורק על פי פקודות שהוא מקבל מהפיקוד הרוסי המקומי, למגינת לבם של הנשיא אסד ושל האלוף מאהר אסד, אח הנשיא , מפקד דיוויזיה 4 הסורית הפועלת בכל רחבי סוריה על פי תכתיב איראני ועיקר פעילותה כיום, מלבד חיסולים של מתנגדי משטר,  היא ייצור, שינוע והפצת סמים קשים בכל רחבי סוריה וייצואם לרחבי העולם.  

מקורות זרים טענו כי הכנסות משפחת אסד מסחר הסמים השנתי עולה על 50 מיליארד דולר מה שמאפשר להם להאחז בשלטון.

גורמים סורים טוענים כי עיקר פעילותם של חיילי חטיבה 8 בפריסתם הנוכחית מול גבול ישראל הוא חיסול מתנגדי משטר הפועלים לאורך גבול ישראל.

וזאת יש לזכור כי על פי מידע שהתקבל לוחמים מגייס 5 , על שלל יחידותיה, ובמיוחד לוחמי דיביזיה 25, תרגלו לאחרונה צניחה קרבית באזורים טופוגרפיים הדומים מאוד לתנאי השטח של אזור הר החרמון הישראלי.

أدوار جديدة لـ "اللواء الثامن" في درعا - YouTube

קרדיט: לתמונה: עינב ניוז