רוסיה מקימה מחדש 2 עמדות תצפית מול גבול ישראל בגולן

משרד ההגנה הרוסי הודיע ​​על פריסת שתי נקודות חדשות בגולן הסורי, למעקב אחר הפסקת האש בין סוריה לישראל.

סגן ראש המרכז הרוסי ל"פיוס" (המזוהה עם משרד ההגנה), אדמירל ואדים קולט, אמר ביום רביעי, 3 בינואר, כי ארצו הקימה שתי עמדות צבאיות בדרום סוריה על רקע הקצב הגובר של הפרובוקציות באזור המפורז.

על פי מה שדווח על ידי סוכנות הידיעות הרוסית (TASS), העמדות החדשות הוצבו על ידי יחידות המשטרה הצבאית הרוסית על מנת "לפקח על הפסקת האש".

 

נסיגה וחזרה

רוסיה חידשה את הסיורים הצבאיים שלה בדרום סוריה בתחילת נובמבר האחרון, לאחר היעדרות שנמשכה למעלה משנה. סיור צבאי רוסי נע דרומית לקוניטרה בין העיירה אלמעלקה וע'דיר אלבוסתן (المعلقة وغدير البستان ) בסמוך לפלוגת "אלצפרא" מחטיבה 90 של צבא סוריה  בדרום מחוז קונייטרה. 

מקור מקומי בקוניטרה דיווח אז כי קבוצת חיילים רוסים יצאו לסיור סמוך לגבול עם ישראל וערכו סיור בתוך מתחם פלוגת "אלצפרא".

סיורים רוסים לא מבוצעיפ למעשה באזור כבר יותר משנה, לאחר שרוסיה פינתה את העמדה הצבאית שלה ב"תילי אלחמר" שבצפון מחוז, באמצע 2021, ומאז לא שבה לאזור.

מאז שישראל השתלטה על רמת הגולן בשנת 1967, כוחות סוריים אינם מורשים להיכנס לאזור ההפרדה במסגרת הסכם הפסקת האש משנת 1973.

במהלך השנים האחרונות האשים המשטר הסורי את ישראל בתמיכה בכוחות המורדים בגבולות הגולן , בעיקר באזורי קוניטרה ובאזורים הסמוכים לו.

בשנת 2018, המשטר החזיר לעצמו את השליטה על דרום סוריה בתמיכה רוסית, על פי מה שהיה ידוע בזמנו כ"הסכם ההסדר", שהוביל למסירת הנשק הכבד מהמורדים למשטר, ולהעברת כל מי שלא הסכים לעשות סולחה עם המשטר לצפון מערב סוריה , למחוז אידליב שבשליטת המורדים . 

באותה תקופה חזרו כוחות המשטר לעמדותיהם בסמוך לגבול עם הגולן הישראלי, בעוד שרוסיה התמקמה באזורי מחוזות קוניטרה ודרעא, ולאחר מכן נסוגה מהם עם תחילת מלחמתה באוקראינה.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות