סין שולחת שש ספינות מלחמה למזרח התיכון! מה מאחורי?

לפי הדיווחים, צבא השחרור העממי הסיני פורס שש ספינות מלחמה במזרח התיכון בעוד המתיחות גוברת באזור עקב המלחמה המתמשכת בין ישראל לתנועת חמאס הפלסטינית.

שש ספינות המלחמה, הכוללות את משחתת הטילים המונחים זיבו מסוג 052D, הפריגטה ג'ינגג'ואו וספינת האספקה ​​המשולבת Qiandaohu, היו חלק מכוח המשימה הימי 44 של צבא השחרור העממי, שהשתתף לאחרונה בתרגיל צבאי משותף עם עומאן.

כלי תקשורת רשמיים בסין דיווחו כי ספינות המלחמה יצאו מחופי מוסקט ב-14 באוקטובר ליעד לא ידוע.

 

התפתחות זו מגיעה בזמן שארצות הברית שלחה את נושאת המטוסים המתקדמת ביותר שלה, USS ג'רלד ר. פורד, יחד עם קבוצת קרב למערב אסיה. וושינגטון גם מסייעת לישראל עם מטוסי תקיפה A-10 Warthog ו-F-15E, יחד עם התחמושת העדכנית ביותר, בעוד המשטר בראשות בנימין נתניהו ממשיך בהסתערותו על עזה.

בינתיים, נשיא סין שי ג'ינפינג חזר ב-19 באוקטובר על השקפתה ארוכת השנים של בייג'ינג כי היא תומכת בהקמת מדינה פלסטינית ריבונית. כלי תקשורת במדינה ציטטו אותו כאומר שזו "המוצא הבסיסי" מהמלחמה.

"העדיפות העליונה כעת היא להפסיק את האש בהקדם האפשרי, כדי למנוע מהסכסוך להתרחב או אפילו לצאת משליטה ולגרום למשבר הומניטרי חמור", אמר ג'ינפינג.

המלחמה פרצה ב-7 באוקטובר, שעות לאחר שלוחמי חמאס פלסטינים פשטו על אתרים בדרום ישראל וירו מאות רקטות. לפי נתוני ממשלת ישראל, התקפות חמאס גבו את חייהם של יותר מ-1,400 בני אדם, בהם חיילים ואזרחים. הנהגת חמאס טענה כי התקיפה הייתה בתגובה ל"הרג אזרחים ומתפללים" בירושלים ובשאר הגדה המערבית בחודשים האחרונים, ופשיטות שביצעו כוחות ישראליים על מסגד אל-אקצא – המקום השלישי בקדושתו לאִסלַאם.

מאז 8 באוקטובר ניתקה ישראל את אספקת המזון, המים והדלק לרצועת עזה הנצורה, המונה 2.2 מיליון תושבים. היא פתחה בגל הפצצות במהלך השבועיים האחרונים, שלפי משרד הבריאות בעזה נהרגו יותר מ-4,300 בני אדם, בהם יותר מ-1,400 ילדים.

הערה ברקע הכתבה: בדומה לסין כיום, במלחמת לבנון הראשונה ב-2006 שלחה רוסיה צי ספינות ריגול או ספינות מלחמה עמוסות ציוד ריגול כדי לעקוב ולאתר ציוד לחימה חדיש שהפעילה ישראל לראשונה במהלך הלחימה. סין מקווה לאתר ציוד לחימה דומה לא רק של ישראל אלא גם של הצי האמריקאי והבריטי שאמורות להתערב בלחימה במקרה וחיזבאללה ואיראן יכנסו ללחימה ישירה נגד ישראל.

סין שולחת שש ספינות מלחמה למזרח התיכון!

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונה: הצבא הסיני