רוסיה חושפת פרטי התקיפות הישראליות על שדות התעופה של דמשק וחאלב אמש

רוסיה חשפה אתמול, יום ראשון, פרטים חדשים לגבי התקיפות הישראליות על שדות התעופה של דמשק וחאלב עם עלות השחר, שהובילו להשבתתם.

סגן נשיא המרכז הרוסי לפיוס בסוריה, ואדים קולט, אמר במסיבת עיתונאים: 3 מטוסי קרב ישראליים F15 ו-4 F16 שגרו טילים מהים התיכון לעבר שדות התעופה ניירב בחאלב ובדמשק, ושיבשו את עבודתם.

עוד הוסיף: "משעה 05:22 ועד 05:33 ב-22 באוקטובר שלושה מטוסי קרב טקטיים של חיל האוויר הישראלי תקפו את התשתיות של שדות התעופה של דמשק וחאלב, והדבר הוביל לפגיעה חלקית במסלולי ההמראה ולשיבוש בפעילות 2 שדות התעופה".

אתמול, יום ראשון , הודיע ​​המשטר הסורי כי שדות התעופה של דמשק וחאלב יצאו משירות, כתוצאה מתקיפות ישראליות. עוד נטען כי התקיפה גרמה למותו של עובד אזרחי בנמל התעופה של דמשק, פציעתו של עובד נוסף, וגרימת נזק מהותי למסלולי ההמראה של שני שדות התעופה.

משרד התחבורה הסורי הודיע ​​על העברת הטיסות הסדירות, שתוכננו להגיע לשדות התעופה של דמשק וחאלב (הגעה ויציאה), לנמל התעופה לטקיה.

זו הפעם השלישית ששדה התעופה של חאלב יוצא משירות ופעם שנייה של נמל התעופה של דמשק, לאחר שישראל תקפה את שני שדות התעופה ב-12 באוקטובר.

ב-14 באוקטובר ביצעה ישראל גם תקיפה אווירית לעבר נמל התעופה של חלב, והוציאה אותו משירות.

ראוי לציין שישראל טוענת שהפצצת נמלי התעופה של דמשק וחאלב באה בתגובה לירי הטילים מסוריה, ואזהרה לאיראן ולמיליציות המזוהות עמה מהשלכות ההתערבות במלחמה המתמשכת עם חמאס.

תמונה

קרדיט: נדאא' פוסט   קרדיט לתמונה: א-שרק