ארה"ב קידמה לכריתים סד"כ אווירי נרחב למקרה של עימות במזרח התיכון

האי כרתים בים התיכון נעשה עמוס במטוסי קרב אמריקאים המתכוננים לבצע פעולות במזרח התיכון, כך דיווחו כלי תקשורת ביוון.

כלי תקשורת ביוון דיווחו כי חיל האוויר האמריקני החל להשתמש בבסיס האווירי אלאוסיס שליד אתונה לצורך פעולות במזרח התיכון, וציינו כי הבסיס האמריקני, שבסיסו בעיר סודה באי כרתים, התמלא בכלי טייס כולל מטוסי קרב.

מכיוון שהבסיס האמריקאי באי כרתים כבר בתפוסה מלאה, החל חיל האוויר האמריקני להשתמש בבסיס האווירי Eleusis שליד אתונה לביצוע פעולות במזרח התיכון, כך דיווחו ביום שני כלי תקשורת ביוון.

לפי הדיווח של Open Broadcaster, המטוס האמריקני הראשון החל לנחות בבסיס האווירי Eleusis, ששימש כבסיס הבית של גף מטוסי הקרב ה-112 של חיל האוויר היווני. צבא ארה"ב עשוי להשתמש גם בבסיסי אוויר יווניים אחרים, כולל אלה באי קרפטוס.

 

לפי הדיווח, בבסיס האווירי באי כרתים ישנם כיום כשלושים מטוסים, בהם עשרה מטוסי תובלה ושמונה מטוסי תדלוק אווירי, בנוסף למספר רב של נחתים אמריקאים.

אתר החדשות Pentapostagma דיווח כי המטוס האמריקאי הראשון שהגיע היה C-21, שנחת בשבת אחר הצהריים והמריא שעתיים לאחר מכן. הדיווח טוען כי נמל התעופה אלפסינה ישמש כמרכז תדלוק וחניה עבור אזרחים אמריקאים שפונו מאזורי מלחמה.

על פי אתר השמאל 902.gr, תושבים מקומיים מתנגדים למה שהם רואים כהפיכת עירם לאתר צבאי אמריקאי, וארגונים אזרחיים ואיגודים מקצועיים ביוון מתכוננים לארגן מצעד מחאה ביום רביעי הבא.

ראוי לציין כי יוון התגלתה כ"מרכז אסטרטגי" לנוכחות הצבאית של ארה"ב באזור ומחזק את האגף המזרחי של נאט"ו, אמר ביום שלישי מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן במהלך ביקור באתונה.

"אחד האתרים החדשים התומך באספקה צבאית נמצא סביב נמל אלכסנדרופולי, שכבר הפך למרכז אסטרטגי מרכזי, אליו הובא נשק הגנתי, משאיות וארטילריה ליחידות הצבא האמריקאי הפועלות במזרח ובצפון אירופה, כמו גם לבעלות ברית של נאט"ו". אמר בלינקן במהלך פגישתו בפברואר עם שר החוץ היווני ניקוס דנדיאס.

ישראל מקבלת 3 מטוסי חמקן F-35 "אדיר".

קרדיט: ערביכ דפנס  קרדיט לתמונות: דובר צה"ל