קצינים אמריקאים מעבירים לעמיתיהם הישראלים שיעורים בלוחמה עירונית

הוושינגטון פוסט אמר בדיווח, ביום שלישי, כי בזמן שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתכונן לביקור בישראל ביום רביעי, מפקדי צבא ארה"ב ש"נושאים זיכרונות חיים מקרבות פלוג'ה ב-2004 ומקרב נוסף במוסול שבעיראק, מציגים את הלקחים שלמדו משני הקרבות לעמיתיהם הישראלים".

העיתון ציין כי הקרב שנמשך שישה שבועות בפלוג'ה היה אחד הקרבות העירוניים האינטנסיביים ביותר בעידן המודרני.

בדיווח משנת 2014, ה"וושינגטון פוסט" מציין כי הקרב שנמשך מה-7 בנובמבר עד ה-24 בדצמבר נחשב לקרב העקוב מדם במלחמת עיראק .

82 אנשי צבא אמריקאים נהרגו מתוך 12,000 שהשתתפו בקרב, ו-66 נוספים נפצעו, בנוסף לשישה חיילים עיראקים שנהרגו ו-52 נוספים נפצעו. לפי העיתון, גורמים אמריקאים העריכו כי 2,000 מורדים נהרגו וכ-1,200 נעצרו.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התחייב שוב ושוב לתת תמיכה חזקה לישראל בתגובתה למתקפה שפתח חמאס ב-7 באוקטובר, שהובילה להרג של יותר מ-1,400 בני אדם, רובם אזרחים.

ביידן אמור לבקר בישראל , ביום רביעי, כדי לאשר מחדש את התמיכה ולדון בדרכים להכלת הסכסוך.

 

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, קיים ביום שני דיונים טלפוניים עם מקבילו הישראלי, יואב גלנט, בהם אישר את מחויבותה של ארצות הברית להמשיך ולהאיץ את הסיוע הביטחוני לישראל ולמנוע את הסלמה של הסכסוך.

סגן דובר משרד ההגנה האמריקני (הפנטגון) הודיע ​​כי כ-2,000 חיילים אמריקאים הועמדו בכוננות , מה שמגביר את יכולת המחלקה להגיב לכל התפתחות במזרח התיכון, על פי כתב של רשת הטלוויזיה אל חורה.

ארצות הברית שלחה לאזור את נושאות המטוסים "USS Gerald R. Ford" ו-"USS Dwight D. Eisenhower" כדי להרתיע צדדים אחרים מלהסתבך בסכסוך.

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שוהה בימים אלה בירושלים, בביקורו השני בישראל תוך פחות משבוע, לאחר סיור בכמה מדינות ערב במהלכו ביקש לגייס תמיכה נגד החמאס ולחפש דרכים להקל על המשבר ההומניטרי בעזה.

ישראל, שהייתה עדה למתקפה העקובת מדם בתולדותיה, פתחה במתקפות אוויר אינטנסיביות על רצועת עזה, נהרגו יותר מ-3000 בני אדם ונפצעו כ-11,000, רובם אזרחים, לפי נתוני משרד הבריאות ברצועה.

تعرف على الأطراف المشاركة بمعركة الفلوجة | الموسوعة | الجزيرة نت

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונה: אלג'זירה