סטירה או בתאום? סוריה מגרשת מדמשק את נציגי המיליציה החות’ית מתימן

אתר החדשות  “אלחדת’ אלימני” – “الحدث اليمني”, המזוהה עם ערוץ “אל-ערביה אל-חד’ת”, פרסם כתבה מצולמת בו נטען כי משטר אסד גירש את נציגי המיליציה החות’ית משגרירות תימן בבירה דמשק, תוך שהם מציינים כי הם החלו בגניבה וביזה של תכולת השגרירות לפני שיצאו ממנה.

בדו”ח נכתב כי “המיליציות החות’יות שהשתמשו בשגרירות כמפקדה הייצוגית שלהן בדמשק במשך שנים החלו לבזוז, לגנוב ולהתעסק בתכולת השגרירות לפני נסיגתם, לאחר שקיבלו פקודות ישירות ממשטר אסד לפנות אותה”.

האתר הוסיף: “הנציג הראשי של המיליציה, המתחזה לשגריר תימן (עבדאללה צברי), יצא מדמשק לביירות באמתלה של טיפול, לפני שבוע”, וציין כי פינוי החות’ים מדמשק התבצע ברקע אווירה של פיוס ערבי מחודש וחודש לאחר פגישת שרי החוץ של תימן וסוריה בקהיר.

 

החות’ים מודים

המיליציה החות’ית הודתה בעניין באמצעות מנהיגה (חאלד אל-ערסי), ואמרה כי משטר אסד הודיע ​​לאנשי המיליציה לפנות את שגרירות תימן בדמשק, וכי הדבר נחשב כישלון בכל מה שקשור למבחן היחיד עבורנו (בתחום ייצוג ביחסים בינלאומיים) .

למרות שגירוש נציגי החות’ים נחשב כצעד מקדים בדרך לנורמליזציה ערבית, אל-ערסי סבור שמה שקרה הוא כישלון במבחן היחיד של ייצוג המיליציה ביחסים הבינלאומיים, וציין כי החלטת הפינוי הועברה למיליציה אתמול.

הוא המשיך: “מדינה שאנו קשורים אליה בציר ההתנגדות סוגרת את השגרירות שלנו ומגרשת את הדיפלומטים שלנו!? זה אומר שהם עשו טעויות בלתי נסלחות ואינן רק טעויות מהעבר”.

"סְטִירָה

קרדיט: אוריינט ניוז