איראן מקימה חטיבת נשים במזרח סוריה שנשקה הוא פיתוי גברים. חלק ב’

 

מקורות מימון 

לפי מקורות , שסיפרו לחדשות בלדי, גדוד המפתות לא מקבל כסף מהמיליציות האיראניות, אלא קונה את החשיש והקפטגון שמייצרים אותן מיליציות במחירים נמוכים, ואז מוכר אותם מחדש ברווחים מספיקים להמשך הפעילות.

אשר למשטר אסד, על סוחר הנפט וחבר אספת העם בשם מדלול אל-עזיז הוטל לשלם סכום חודשי לגדוד זה, מרווחי מכירת הסמים והברחת הנפט, אותם הוא מבצע בחסות שירותי הביטחון של המשטר.

פעולות אלו מאפשרות לגדוד לשלם משכורות חודשיות לנשים הפועלות במסגרת הגדוד, שכן נשים זרות שאינן סוריות מקבלות כ-5 מיליון לירות סוריות בחודש, בעוד שנשים סוריות מחוץ לנפת דיר א-זור מקבלות 2 מיליון לירות סוריות. לנשים מקומיות מדיר א-זור, שניתן לנצל אותן באמצעות איום בשערורייה בקהילותיהן, הרי שהן מקבלות את השכר הנמוך ביותר, שהוא רק 1.2 מיליון לירות סוריות לחודש.

 

פיתוי ומציצנות

עבודת הגדוד מתמקדת בפיתוי ולכידת קורבנות להשגת מידע ושיתוף פעולה. שרותי הביטחון של משמרות המהפכה האיראניים בראשות “חאג’ עלי” מספקת למפקדי הגדוד את שם היעד ומידע עליו, והנהגת הגדוד בוחרת את הנערה המתאימה ביותר להתמודדות עם היעד ומתחילה להכין את התנאים להבאתה לתוך חייו. ברגע שהנערה מסוגלת לתקשר עם המטרה, מתחיל תהליך של פיתוח מערכת יחסים רגשית. תהליך זה מגיע לשיאו בהשגת המידע הנדרש כגון מסמכים, סרטונים ומסמכים נוספים שניתן להשתמש בהם כדי לסחוט את המטרה. חלק מהפעולות מסתיימות במעצר של המטרה, או אפילו בהתנקשות על ידי הנערה, לרוב בהרעלה.

 

דוגמאות לפעילותו ופעולותיו של גדוד אלזהראא

“בלאדי ניוז” הצליחו לקבל פרטים על כמה פעולות, בעקיפין, מאחת הבנות שמשרתת בגדוד, שהם כדלקמן:

– מבצע שכוון למר “מ” שהוא מהנדס וידוע כמי שאינו מקבל את הכיבוש האיראני בדיר א-זור, אך אין ראיות המוכיחות שהוא פעיל בעניין זה. הוא הכיר נערה עיראקית באמצעות אחייניתו, שפעילה בחשאי בגדוד. היא הצליחה לשכנע אותו שהיא אוהבת אותו ונכנסה איתו לקשר רומנטי. אחרי שבועיים זה נגמר במעצרו.

– מבצע נגד הפעיל “י.ג’יי”, צעיר משכיל המתעניין במורשת דיר א-זור. זמן קצר לאחר גירושיו מאשתו, שלחו אליו נערה לבנונית בת 24 שטענה כי היא בוגרת טרייה בתחום העיתונות וכי היא עורכת תחקיר על ההיסטוריה והמורשת של דיר א-זור, והקשר התפתח ל”אהבה”. הוא הגיע לכלא, לאחר שחשף בפניה את יחסיו עם יריבים בחו”ל.

– מבצע שכוון נגד “א.א.”, שהוא פועל בחשאי נגד המיליציות האיראניות, במיוחד בתחום מתן חדשות, תמונות וסרטונים לכלי תקשורת בחו”ל, על פעילות המיליציות האיראניות בדיר א-זור. הנערה העיראקית שוכנה בבניין שלו, והיא רכשה את אמונו במשך תקופה ארוכה, עד שהצליחה להיכנס לביתו ולחשוף את כל החשבונות הסודיים שלו באינטרנט.

מבצע שכוון למר י.ש., פעיל קהילתי נגד הכיבוש האיראני. אף נערה לא נדחפה לעברו. אלא, אחת מפעילות הגדוד הביאה עליו מידע מספיק מבעלה, שהוא אחד מחבריו הקרובים של היעד.

 

מרגלות לחדור לקהילה המקומית בדיר א-זור

הגדוד לא פועל רק נגד גברים, אלא גם אוסף מידע על הקהילה ברחבי נפת דיר א-זור. כמו כן, נאספות עדויות על פעילות אנטי-איראנית בעיר דיר א-זור לאחר שחברות הגדוד התקרבו לאנשי הקהילה ויצרו איתם קשרי ידידות.

כך למשל, אחד מחברי הגדוד, בשם מנאל, הצליח ללכוד שלוש נשים, לאחר שהקליט נגדן ראיות בסתר שהובילו למעצרן. מעצרים אלו מביאים בדרך כלל לחשיפת מתנגדים נוספים לנוכחות האיראנית , וגורר בכך מעצרים נוספים שלעיתים מבוססים על ראיות פשוטות או אפילו סתם חשד.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות