ארה"ב מעבירה לאוקראינה תחמושת איראנית שנתפסה בדרכה לחות'ים בתימן

ארצות הברית אומרת שהיא העבירה, יותר מ"מיליון מחסניות טעונות בכדורים" ,שהצי האמריקני תפס ממשמרות המהפכה, לכוחות המזוינים של אוקראינה.

פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) אמר כי "תחמושת זו הייתה אמורה להימסר לחות'ים בתימן על ידי משמרות המהפכה תוך הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2216".

בהצהרה זו נאמר עוד כי ארה"ב מחויבת לשתף פעולה עם שותפיה על מנת להתמודד עם שליחת נשק "קטלני" איראני לאזור על ידי שימוש בשיטות לא חוקיות, לרבות הפרת הסנקציות והאיסורים של האו"ם והאמריקאים.

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הצהיר: "התמיכה של איראן בקבוצות חמושות מהווה איום על הביטחון האזורי והעולמי, ועל הצוות הצבאי והדיפלומטי של ארה"ב, אזרחי מדינות אזוריות ובעלי בריתנו". "נעשה כמיטב יכולתנו להתמודד עם הפעולות של איראן המערערות את היציבות".

שעות לפני פרסום הצהרה זו, אמר בכיר אמריקאי כי ממשל ג'ו ביידן שוקל לשלוח לאוקראינה נשק איראני שנתפס והיה מיועד למורדים התימנים.

סוכנות הידיעות רויטרס וערוץ "CNN" דיווחו ביום רביעי, 4 באוקטובר, כי כלי הנשק הללו הוחרמו בדרך לתימן במהלך השנים האחרונות וכוללים תחמושת ונשק קל.

סוכנויות ביון מערביות וכמה מדינות ערביות טוענות כי איראן שולחת נשק לקבוצת החות'ים השיעים בתימן באמצעות כלי שיט.

ארצות הברית והאיחוד האירופי סיפקו לאוקראינה נשק בשווי של עשרות מיליארדי דולרים מאז תחילת הפלישה הצבאית של רוסיה לאוקראינה בפברואר אשתקד. עם זאת, לאחרונה הועלו חששות לגבי חוסר יכולתן של מדינות המערב להמשיך לשלוח כמויות גדולות של נשק לאוקראינה.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שליחת הנשק הקל והתחמושת של איראן שנתפסו אינה מסירה את החששות לגבי המשך סיוע הנשק לכוחות האוקראינים מול התוקפנות הרוסית. (קרדיט: רדיו פרדה)

מבט על נשק איראני שנתפס על ידי הצי הבריטי במרץ אשתקד לפני שהגיע לתימן

קרדיט: רשתות חברתיות