איראן מקימה גדוד נשים במזרח סוריה שנשקה הוא פיתוי גברים. חלק א’

מיליציות איראניות החלו בהקמת גדוד נשים בעיר דיר א-זור, בתחילת יוני השנה, המורכב ממרגלות ומודיעות, המתמחות בהסתננות להנהגת מתנגדיהן, תוך שימוש בטכניקות פיתוי ומציצנות. נשות הגדוד מאומנות לחדור לקהילה המקומית, לתקוף אנשים ויחידות המתנגדים לנוכחות האיראנית בסוריה, תוך המשך ערעור היציבות בחברה שבורה ממילא, על ידי הפצה וקידום סמים, גיוס גברים נוספים למיליציות איראניות וקידום תעמולה למען איראן בקרב משפחות והקהילה המקומית.

מה שנראה כמו סיפור הוליוודי לא יאומן הוא, למרבה הצער, מציאות מפחידה. ההנהגה האיראנית והמיליציות שלה מפתות נשים ואז מאיימות ומטילות עליהן אימה מתוך כוונה לאלץ אותן לקחת על עצמן את התפקידים האלה. כמו כן לוחצים עליהן באמצעות איום להרוס את “השם הטוב” שלהן ואת חייהן שיבצעו משימות מלוכלכות, כך שהם הופכים בהדרגה לחסרי אונים וחסרי תקווה או ברירה אלא להמשיך בעבודתן כמשרתי המשטר האיראני.

 

פיקוד הגדוד

מפקדת הגדוד ממוקמת בווילות העירוניות בדיר א-זור. ל”חדשות בלדי” הגיע סרטון בלעדי של המטה מבחוץ. בקטע הווידאו ניתן לראות את החזית שאינה מושכת תשומת לב ליחידה הסודית הזאת.

הגדוד הוקם בתיאום הדוק עם המודיעין של משטר אסד, כאשר משמרות המהפכה הקצה אישה עיראקית בשם “מנאר” להקים את גדוד אלזהראא, והיא מומחית בפיתוי וריגול. 

“מנאר” עובדת בשיתוף פעולה עם אישה סורית בשם “סלמה ג’דיבה”, שלפי ההערכות היא מהאזור הכפרי של העיר ג’בל, וכן עם אשתו העיראקית של פיראס (מפקד הביטחון הלאומי בדיר א-זור), הנקראת גם “מנאר”. היא מונתה כבכירה מקומית בעיר דיר א-זור. לאחרונה הצטרפה לגדוד נערה סורית מהעיירה מהרדה, בשם עליא. היא הקימה קבוצה מיוחדת בתוך הגדוד. גדוד שנקרא קבוצת “הלביאות”. תפקידיה עדיין אינם ידועים, אך כל חברי קבוצתה הגיעו מחוץ למחוז דיר א-זור.

 

גיוס באמצעות ניצול

ארבע הנשים מובילות קבוצה של כ-150 נשים, ביניהן סוריות, לבנוניות ועיראקיות, ומשימותיה של כל חברה משתנות בהתאם לגיל, מראה גופני, ניסיון וכישורים. 

לסוכנות “בלדי ניוז” נודע ממקורב לגדוד כי מבין 150 הנשים יש כ-39 נשים מקומיות מדיר א-זור, שגויסו לרגל למען האיראנים.

הטקטיקה הנהוגה היא למשוך נשים בעלות הצעות עבודה בתחום ההומניטרי תוך ניצול רצונן לעזור לזולת ולהרוויח כסף עבור משפחותיהן. במסגרת העבודה ה”הומניטרית” הזו, מוטלות עליהן בהמשך “משימות ביטחוניות” קטנות שבגינן הן מתוגמלות כלכלית.

 עם הזמן, מעודדים אותן לקחת סיכונים ביטחוניים ולצבור מוניטין, ומעודדים אותם עם תגמול כספי גדול יותר, בעוד שנשים אחרות מפותות עם סמים, בין אם על ידי ניצול התמכרות קיימת, או על ידי מעורבות בהתמכרות על ידי חבריהן, אשר עובדים בגדוד, ועד מהרה הם נלכדים ונסחטים בגלל האיום בשערורייה חברתית, שלאחר מכן הן נסחטות על ידי מפקדי משמרות המהפכה האיראניים, והן מוצאות את עצמן לכודות במלכודת שאין לה מנוס חוץ מהמשך באותו הנתיב.  

ל”באלאדי ניוז” נודע שנוקטים טקטיקה נוספת, שהיא השגת מסמכים וסרטונים מוקלטים בסתר של כמה נשים ונערות, לאחר שהן מעורבות בתרגול סוג של זנות, הנקראת נישואים לבנים, או נישואים זמניים, שבהם הילדה ניתנת לאחד הלוחמים הזרים עם חוזה נישואין זמני, הוא נמשך כמה ימים בתמורה לסכום כסף.

 אחד המקורות של אתר החדשות הביא דוגמה מחרידה לאחת מהבנות הללו. היא נישאה לחמישה גברים בחודש אחד באופן זה, מה שהוביל להריון מאחד מהם. בהשפעת הפחד משערורייה וההתמוטטות הפסיכולוגית שנגרמה על ידי סמים שהחלה לקחת, הילדה התאבדה בתלייה.

 מקורותינו ציינו כי אין זה מקרה ההתאבדות היחיד, שכן איום המעצר והרצח שממנו סבלה יותר מנערה אחת הוביל להתמוטטות נפשית מוחלטת, שלעתים קרובות מחמירה על ידי השימוש הרב בסמים, מה שמוביל בסופו של דבר להתאבדות כדי לברוח מלחץ והפחד משערוריות.

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות