שר הביטחון הישראלי: האיראנים מקימים שדה תעופה בדרום לבנון

בצעד המאשר את התרחבות ההשפעה האיראנית בלבנון, האשים שר הביטחון הישראלי יואב גלנט את איראן בהקמת שדה תעופה בדרום לבנון, במטרה לפתוח בהתקפות על ארצו.

גלנט הציג, בכנס ביטחוני בינלאומי שערכה אוניברסיטת רייכמן הישראלית, תצלומי אוויר המראים שדה תעופה שנבנה על ידי איראן, במטרה להוציא לפועל מתקפות טרור נגד ישראל.

תמונה

קרדיט: דובר צה"ל

 

השר הישראלי אישר כי האתר יכול להכיל כלי טיס בינוניים, והוא ממוקם בסמוך לכפר הלבנוני ברקת ג'בור ולעיר ג'זין שבלבנון, הנמצאות כעשרים קילומטרים צפונית לעיירה "מטולה" ליד הגבול עם ישראל.

בעוד שגלנט לא חשף פרטים נוספים, מקורות יודעי דבר אמרו כי האתר מכיל מל"טים גדולים, שחלקם חמושים, הדומים לאלו שמייצרת איראן, והוסיפו כי המל"טים שעלולים להיות משוגרים מאתר זה יכולים לשמש לצרכי פעילויות פנים לבנוניות וגם פעילויות מחוץ לשטח לבנון, אך הם ציינו כי אופי המנחת הכיוון שלו מצביע על כך שככל הנראה ייעשה בו שימוש לצרכי פנים בלבד.

בעוד איראן שמרה על שתיקה בנוגע להצהרותיו של שר הביטחון הישראלי, ובכירי חיזבאללה לא סיפקו כל תגובה לכך, המקורות ציינו כי חיזבאללה, שהיא הזרוע של איראן בלבנון, משקיע השקעות גדולות בתחום טכנולוגיית המל"טים.

קיים מצב עוינות מוצהר בין איראן לישראל, אשר מודאגת מפיתוח יכולות הטילים של טהראן ותמיכתה בקבוצות חמושות הקרובות לגבולותיה הצפוניים. ( קרדיט : אליום טי וי נט)

 

ערוץ טוויטר לבנוני אחר ראה את נושא שדה התעופה האיראני, שצץ לו משום מקום ,מנקודת מבט קצת יותר אופטימית :  " התיאום בין ישראל לחיזבאללה הופיע במיטבו, והכרזה על הקמת שדה תעופה לחיזבאללה בדרום לבנון , במרחק של עשרים קילומטרים מהגבול, פירושה שלישראל אין בעיה ושאין איום על ביטחונה, וששדה התעופה הזה הוא צעד מוסכם לפני התיחום הקרקעי של הגבול היבשתי, מסחר וחילופי תיירות."

 

סיור וירטואלי באזור שדה התעופה האיראני החדש בדרום לבנון