פגישה "היסטורית" בין שרי החוץ של ישראל ולוב

משרד החוץ הישראלי חשף פגישה שהתקיימה, בשבוע שעבר, בין שר החוץ הישראלי, אלי כהן, ושר החוץ בממשלת האחדות הלאומית בלוב, נג'לה אל-מנגוש, במהלך ביקורו של כהן באיטליה.

למרות היעדר היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, במשרד נמסר כי הפגישה הראשונה בין כהן למנגוש נועדה לדון באפשרויות של שיתוף פעולה ויחסים בין שתי המדינות ולשמור על מורשת יהודי לוב.

כהן אמר, "אני מודה לשר החוץ האיטלקי אנטוניו טאג'אני על אירוח הפגישה ההיסטורית עם שר החוץ הלובי ברומא, ש"מהווה את הצעד הראשון ביחסים בין ישראל ללוב".

כהן שוחח עם מנגוש על "הפוטנציאל הגדול" שהיחסים יכולים לספק לשתי המדינות, ונגע ב"חשיבות שימור המורשת של יהודי לוב, הכוללת שיפוץ בתי כנסת ובתי קברות יהודיים בלוב".

הוא הוסיף, "גודלה ומיקומה האסטרטגי של לוב מעניקים ליחסים עמה חשיבות רבה ופוטנציאל עצום למדינת ישראל".

 

לדבריו, "אנחנו עובדים עם שורה של מדינות במזרח התיכון, אפריקה ואסיה במטרה להרחיב את מעגל השלום והנורמליזציה עם ישראל".

ישראל נרמלה את יחסיה עם מדינות במזרח התיכון במסגרת הסכמי אברהם, בחסות ארצות הברית ב-2020, ומתקיים משא ומתן להצטרפות של ערב הסעודית להסכם.

גורמים רשמיים סעודים לא הגיבו ברובם על הסיכוי להסכם עם ישראל עד כה, והדגישו בפומבי כי כל נורמליזציה "חייבת לקרות לאחר שתתאפשר הקמת מדינה פלסטינית".

אקסיוס ציטטה גורמים אמריקאים שאמרו כי ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן אמר לישראל בשבוע שעבר שהיא חייבת לעשות ויתורים לפלסטינים על מנת להבטיח את הצלחת פרויקט הנורמליזציה עם סעודיה. 

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות