זמביה משתלטת על מטוס שהגיע ממצרים ובו 5.7 מיליון דולר מזומן, זהב ונשק

גורמים רשמיים בזמביה הודיעו ביום שלישי על תפיסתו של מטוס פרטי ובו 5.7 מיליון דולר במזומן, 602  מטילי זהב וחמישה אקדחים עם 126 כדורים של תחמושת, דיווחה סוכנות אנדלו.

בעקבות התפיסה, 10 בני אדם, בהם זמבי, שישה מצרים, הולנדי, ספרדי ולטבי, עוכבו על ידי הנציבות לאכיפת סמים (DEC) להמשך חקירות.

נאסון בנדה, מנכ"ל הנציבות, אמר בעת שדיבר עם העיתונות בבירה לוסקה כי המטוס החכור שנשא "סחורה מסוכנת", טס מקהיר, מצרים, ונחת ביום שני בערב בנמל התעופה הבינלאומי קנת' קאונדה בלוסקה.

"בהתאם למידע זה, ביצענו יחד עם שוטרים מרשויות אכיפת חוק שונות מבצע שהביא לתפיסה של 5.7 מיליון דולר, חמישה אקדחים, 126 כדורים, 602 פיסות זהב במשקל 127.2 ק"ג. (280 פאונד) וציוד למדידת זהב", אמר בנדה.

המטוס שבו נמצאו החפצים ומטוס נוסף השייך לחברת תעופה מקומית נתפסו.

Zambia seizes Egyptian plane carrying millions in cash, gold and weapons |  Middle East Eye

קרדיט: משטרת זמביה

הכסף שנתפס הועבר למשמורת בטוחה של בנק זמביה בזמן שהחקירה נמשכת, אמר בנדה.

השר לפיתוח מכרות ומינרלים, פול קאבוסווה, לעומת זאת, במסיבת עיתונאים בסוף יום שלישי אמר כי 602 פיסות הזהב החשודות שהתגלו מהמטוס הפרטי שנתפס הינן מתכות אחרות עם ציפוי זהב.
המתכות שהתגלו בארבע קופסאות הכילו 58 עד 61 אחוז נחושת, 38 עד 41 אחוז אבץ וכמויות של בדיל, אוסמיום וניקל, כולן היו פחות מ-0.8 אחוזים, הוסיף.

"מומחי משרד הצטרפו ל-DEC ובילו כמעט חמש שעות בסינון המתכות", אמר קאבוסווה.

השר אמר כי המומחים כללו גמולוגים (מומחים לאבנים יקרות), מטלורגים ופקידי סקר גיאולוגי "כדי להבטיח חקירה יסודית" והממצאים ישותפו עם ה-DEC, "סוכנות אכיפת החוק" במקרה זה.

לובינדה ליניאמה, פרקליטו של הנאשם, אמר כי לקוחותיו מחכים לראות את תוצאות החקירה לפני שיחליטו באתגר המשפטי.

Zambia seizes private plane from Egypt carrying $5.7m in cash – Middle East  Monitor

קרדיט : אלערביה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות