התקופה שבין ה-11.8.23 ל- 17.8.23 אצל שכנינו הפלסטינים

יו"ר הרש"פ הדיח 12 מושלי מחוזות באיו"ש ובעזה, ככל הנראה צעד לחיזוק מעמדם של מאג'ד פרג' וחסין אלשיח' כחלק ממלחמת הירושה, והדחת מי שנתפסו כמזוהים יותר עם אנשי הבטחון המסכל. ברחוב הפלסטיני התיחסו למאורע במידה מסויימת של שמחה לאיד כפי שניתן לראות בסרטון:

 

בד בבד, ניתן לזהות עליית מדרגה מסויימת בפעילות מנגנוני הרש"פ נגד גורמי אופוזיציה, ובכלל זה מעצרים ופשיטות על בתים וגם מחרטה לייצור אמל"ח. עם זאת, ברש"פ מדגישים שכל הגורמים כנגדם פעלו מנגנוני הרש"פ היו פליליים, והרש"פ אינה שותפה לכל מהלך של תיאום בטחוני מול ישראל.

הנה תמונות ממעצר פעיל חמא"ס בשכם וניתן לראות שהוא לא מתנהל על מי מנוחות:

 

בהקשר זה, צרו מנגנוני הרש"פ על בית בעיירה בני נעים שבגזרת חברון וניהלו חילופי אש עם קבוצת חמושים שהתבצרו במקום. בהודעות לתקשורת ציינו דוברי הרש"פ שלא מדובר בלוחמים נגד הכיבוש אלא בעבריינים, שאחד מהם נמנה על הקבוצה שברחה מכלא הרש"פ באזור לפני כשלושה חודשים.

הנה תמונות מפריצת מנגנוני הרש"פ לבית בו התבצרו המבוקשים בעיירה בני נעים:

https://www.facebook.com/RamallahNewsOfficialPage/videos/810784873923841

 

ובתוך כך, גם השבוע נרשמו מחבלים הרוגים בעימותים עם כוחותינו במחנה הפליטים עין בית אילמא' בשכם, מחנה טול כרם ומחנה עקבת ג'בר ביריחו. בהלווית ההרוג בשכם פרצו עימותים וחילופי אש בין אנשי המנגנונים לחמושים, וחילופי האש נמשכו גם מספר ימים לאחר האירוע. חילופי אש התנהלו גם בעת כניסת מתפללים לקבר יוסף, ובמבצע לסיכול מעבדת נפץ במחנה הפליטים בלאטה בשכם. המעבדה היתה ממוקמת בתוך משרדי הפת"ח במחנה. גם בעיר ג'נין נחשפה מעבדת נפץ וטרור במהלך מבצע שכלל לא מעט חילופי אש מול כוחותינו. מבוקש שהתבצר במבנה נהרג בעקבות פיצוץ המקום. יצויין, כי למחנה הפליטים ג'נין צה"ל עדיין נמנע מלהיכנס מאז מבצע "בית וגן".

הנה תמונות מחילופי האש לפנות בוקר בג'נין:

 

לצד זאת, נרשמו מספר תקריות ירי לעבר כוחותינו באזור הכפר חוארה בשכם ויעבד בגזרת ג'נין, וכן במחסום בית פוריק. בחסדי ה' לא נרשמו נפגעים ישראליים בארועים אלה. מחבלים פלסטינים כן נפגעו, ובכללם מחבל מהעיירה קבאטיה שבגזרת ג'נין שידו נקטעה בעת שהכין מטען חבלה. במקביל, נמשכים נסיונות המחבלים לירות רקטות לעבר ישובי צפון השומרון. אמנם רקטות מאולתרות וחסרות משמעות, אבל העובדה היא שהנסיונות נמשכים. הי

הנה תמונות:

 

ברקע לדברים: שגריר סעודיה בירדן התמנה גם כשגריר לרש"פ. הסעודים טוענים שהוא ישמש גם כקונסול במזרח ירושלים, אך נכון לעכשיו ממשלת ישראל מכחישה שנתנה אישור לכך.
במקביל, יו"ר הרש"פ השתתף במפגש משולש עם נשיא מצרים ומלך ירדן בעיירה אלעלמין, לבחינת מהלכי הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה ומה ניתן להשיג כתוצאה מהם.
במישור הפנימי: חמא"ס קיימה מפגש נכבדים להתייעצות בנושא בחירות מוניציפליות בעזה, לאחר התפטרות עיריית ח'אן יונס. דוברי החמא"ס הדגישו בארוע, שמהלך זה אינו תחליף לדרישה לבחירות כלליות להנהגת הרש"פ ולמוסדות אש"ף. ועדת הבחירות המרכזית של הרש"פ הביעה נכונות ללוות את הבחירות המוניציפליות ברצועה.

ועוד ברצועה:במחנה בריג' בכיר בחמא"ס, שאחיו חוסל בשל חשד בשת"פ עם ישראל ירה ופצע קשה את ראש החמא"ס בגזרה. למרות שהסיפור סוקר בהבלטה, לא ניתן היה לקבל תמונות מהמאורע או של המעורבים בו. שליטת החמא"ס בתקשורת הפלסטינית, כולל הרשתות החברתיות, כמעט מוחלטת.
לצד זאת, נעצר בעזה צעיר המקורב לאסמאעיל הניה, יו"ר החמא"ס, לאחר שפורסם ברשתות החברתיות סרטון בו הוא מכה שני צעירים אחרים שהיו חייבים לו סכום של 200 ₪.

הנה תמונות:

 

ובחזרה לאיו"ש: צעיר ממחנה הפליטים פחמה בגזרת ג'נין נפצע מ"ירי שמחה" בחתונה, ומת כשהאמבולנס שלקח אותו לבית החולים עשה תאונה.
ושודדי הבנקים עברו השבוע צפונה מאזור חברון לכפר נעלין. שללם הפעם הסתכם ב150 אלף ₪.

הנה תמונות:

 

ולסיום שנת הלימודים בבתי הספר באיו"ש אמורה להפתח כבר בשבת הקרובה 19 אוגוסט, בעוד בעזה יחלו הלימודים רק כשבוע לאחר מכן ב- 23 אוגוסט. עם זאת, קיום הלימודים מוטל בספק כיוון שהמורים באיו"ש מתנים את פתיחתם בתשלום משכורות מלאות ולא חלקיות, כפי שהרש"פ נהגה בתקופה האחרונה בטענה של מצוקה כלכלית.
בינתיים, ממשיכים אנשי החמא"ס בעזה לקיים קייטנות, שהן סוג של "מחנות אימונים" לבני הנוער, כמו בסרטון הבא:

עד כאן להשבוע שבת שלום וחודש אלול טוב ומועיל

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש    

קרדיט לתמונות ולסרטונים: רשתות חברתיות  קרדיט לתמונת השער: ויקיוואנד