עיתון לבנוני חושף את יעדה של משאית הנשק של חיזבאללה שהתהפכה ותכולתה

עיתון לבנוני חשף את יעדה ותכולתה של משאית מיליצית חיזבאללה עמוסה בנשק שהתהפכה ביום רביעי שעבר בעיירה הנוצרית כחלה שליד בירת לבנון, ביירות, והרגה חבר מיליציה ותושב העיר בעקבות עימותים בין שני הצדדים.

 

יעד המשאית ותכולתה

העיתון הלבנוני " נידאא אל-וטן " ציטט מקורות פלסטינים שאמרו כי המשאית של חיזבאללה יצאה מאזור בקעא ופנתה למחנה עין אל-חילווה, דרומית לצידון. 

על פי המקורות, המשאית הובילה תחמושת למקלעים ולנשק נ"מ. 

העיתון ציין כי חיזבאללה שלח את המשאית למחסני הנשק של סוכניה במחנה עין אל-חילווה, לאחר שנתגלה מחסור במלאי שלה עקב הקרבות האחרונים במחנה.

 

יחידה 4400 

התקשורת הישראלית הזכירה בדיווח מוקדם יותר כי גורמי ביטחון ממדינה לא מוגדרת במזרח התיכון אמרו כי משלוח הנשק שהוטען במשאית המיליציה של חיזבאללה הכיל טילים איראניים נגד טנקים, שהגיעו מאיראן.

הוא הוסיף כי ניסיון הברחת הנשק תוזמר על ידי יחידה 4400 של מיליציית חיזבאללה, יחידה אחת מיני רבים  המעורבים בניסיונות דומים רבים להעביר נשק ותחמושת מאיראן דרך סוריה.

הדיווח הצביע על כך שהנשק הועבר "דרך שטח אזרחי מובהק ובצורה מסוכנת", וכי האירוע גרם ל"מבוכה" לחיזבאללה, שניסה להמעיט בערכו.

 

משאית תחמושת

משאית של מיליציה של חיזבאללה עמוסה בנשק התהפכה ביום רביעי שעבר בעיירה הנוצרית כחלה, וכאשר ניסו תושבי העיר להתקרב למשאית המכוסה בברזנט כדי לראות את תכולתה, פתחו עליהן אנשי חיזבאללה באש, וחילופי אש פרצו בין שני הצדדים, מה שהוביל למותו של אחד מתושבי העיירה וקצין.

בהמשך נמסר בהודעת צבא לבנון: "כשהמשאית שהובילה תחמושת התהפכה על כביש כחלה, התרחשה בעיה בין מלווי המשאית לבין האנשים, תקרית שגרמה לשני הרוגים".

עוד הוסיף, "כוח מהצבא הגיע למקום ופעל לבלימת הקרבות ומטען המשאית הועבר למפקדה צבאית וחקירה החלה בפיקוח מערכת המשפט המוסמכת". 

מצבא לבנון נמסר כי היום הוזזה המשאית ונפתח הכביש לשני הכיוונים, תוך שהוא ממשיך לעקוב אחר המצב ולנקוט באמצעי אבטחה מתאימים.

המשאית שהתהפכה:

"תַקרִית

קרדיט: אוריינט ניוז