נחשפים: 4 מרכזים בולטים של ריגול ופיתוח טילים איראניים בסוריה

קצינים שערקו מצבא סוריה חשפו בפני רשת החדשות הסורית – “אוריינט” את 4 האתרים הבולטים ביותר השייכים למשמרות המהפכה האיראניים המשמשים לריגול ופיתוח טילים בסוריה. אתרים אלו מרוכזים בסביבת הבירה דמשק והעיר חלב בצפון המדינה.

 

מפקדת الذهبية (אלד’הביה) בחאלב

קצין ששירת בעבר בשרותי הביטחון בעיר בחאלב, רס”ן סמי אל-נעאל, אמר: “מפקדת הריגול והמידע הבולטת ביותר שהחזיקה לאיראן באזורים הכפריים של חאלב הייתה מטה ​​אלדהבייה בו הותקנו מכשירי ניטור וריגול, ואיראן גם חפרה מנהרה המתאימה למעבר משאיות צבאיות (זיל וג’יפ וואז).

המפקדה ממוקמת בתוך חווה חקלאית גדולה בין העיירה אלדהבייה והעיירה תל שע’יב דרומית לעיר חלב.

“למפקדה זו יש חשיבות רבה למיליציות, ומפקד כוח קודס הגנרל קאסם סולימאני אף ברח למנהרה כדי למצוא שם מסתור ,עם עלות השחר ב-6 ביולי 2018, כאשר ישראל תקפה באזור נמל התעופה הצבאי נירב . עם סיום התקיפה הישראלית חזר הגנרל סולימני ברכב אזרחי לבניין המפקדה. 

 

מרכז פיתוח טילי الواحة (אל-ואחה) בחלב

הקצין מאשר כי לאיראן יש מרכזים לפיתוח הטילים שלה באזורים הכפריים של מחוז חאלב בצפון סוריה, שכן היא הקימה מאז 2014 מרכזים לפיתוח טילים בליסטיים לטווח בינוני וארוך, בתוך מפקדת המפעלים הצבאיים בג’בל אל-ואחה שבאזור א-ספירה, באזור הכפרי הדרום-מזרחי של חלב, לשם מועברים הטילים (הגולמיים) מאיראן ולאחר מכן משדרגים אותם בתוך מעבדות משרד ההגנה הסורי.

באשר לגורלם של טילים אלו, אישר הרס”ן כי הטילים שעברו שינויים מועברים למחסני מיליציות ולמפקדות באזורים נפרדים, שרובם מרוכזים באזורים הכפריים הדרומיים והמזרחיים של חלב, והסיבה לכך היא השטחים הגדולים של אדמות חקלאיות לא מיושבות שתפסו המיליציות האיראניות והשליטה המוחלטת שלהם בכל האזורים הכפריים במחוז, בניגוד לשאר האזורים הכפריים בהם יש מיליציות של מורדים.

 

מחוז ריף דמשק- טילים בליסטיים בג’מראיה – جمرايا

עבד אלרחמן אל-ויסי, עריק מפוג’ 107, אישר אף הוא כי לאיראן יש משגרים לטילים בליסטיים, וכן מפקדות בהן מפתחים ומייצרים טילים לטווח קצר ובינוני, מה שמצביע על כך שהפלטפורמות והמפקדות ממוקמות בתוך בניין המחקר המדעי בג’מראיה, וכי ישראל תקפה בעבר מספר פעמים אתרים אלו, ואחת התקיפות הייתה במהלך ניסיון להעברת משלוח טילים מלבנון לסוריה.

 

בניין הזכוכית (المبنى الزجاجي) – העין שצופה בדמשק

בניין הזכוכית, שעליו דיווחו בעבר כלי תקשורת מקומיים ובינלאומיים רבים, הוא מרכז הריגול הגדול ביותר בדמשק. קודם לכן הבניין שימש למתן תמיכה ולוגיסטיקה (תחמושת ואספקה) לכוחות האיראנים בסוריה, ולאחר מכן הפך למפקדת ריגול, שם הותקנו מכשירי מכ”ם והאזנות סתר, שמטרתם הייתה לסייע לחברות תקשורת ליירט את כל שיחות שהתקיימו בתוך או בסביבתה של דמשק, כפי שאושר על ידי סרן איאד קסר לרשת “אוריינט נט”.

אוריינט חשפה בדו”ח לפני שנה את האתרים הבולטים מהם מנהלת איראן את פעילותה בסוריה. לפי המידע, לאיראן יש 5 מפקדות שמהן היא מנהלת פעילות בסוריה, כולל נמל התעופה נירב, המפעלים הביטחוניים בא-ספירה, נובל וזהרה בחאלב, ורביה וסלמה בלטקיה, אלקוסייר, תלאלכלח, אל-קריאתיין, ותדמור במחוז חומס, בניין הזכוכית, אל-סיידה זינב וג’מרייה, בניין המודיעין בג’בל קאסיון שבדמשק, אלבוכמאל, אלמיאדין ושדה התעופה הצבאי דיר א-זור.

 

 

קרדיט: אוריינט ניוז