“חזרה לתקופת האבן”: גם נסראללה מאמץ את הלקסיקון של מנהיגי ישראל

להלן עיקרי הדברים מנאום נסראללה לרגל ״ניצחון״ החיזבאללה במלחמת לבנון השנייה:

1. הנאום של הערב מגיע לרגל יום השנה ה-17 לסיום מלחמת לבנון השנייה (מלחמת יולי 2006) והנצחון שהושג ב-14.8.2006 שאנו חוגגים אותו היום.

2. עלי לציין כי השנה היום הזה נופל על חודש מוחרם שבמהלכו היו כבר מספר אירועים, כשהגדול בהם הוא ציון האירועים בכּרבלא (העשוראא) בעשירי בחודש מוחרם.

3. המאורע השני הוא הגעת האסירים של אהל אל-בית, כולל א-סידת זינב והאמאם זין אל-עבדין, אל העיר בעלבכּ. ב-25 בחודש מוחרם האמאם זין אל-עבדין נהרג, כשנאסר בידי הח׳ליפה של בני אמאיה.

4. דומה שיש החלטה אמריקאית להחיות את דאעש. אנו שולחים את תנחומינו אל קורבנות התקיפות בפקיסטן, בסוריה ובאיראן.

5. ברצוני לברך את הנוצרים לכבוד חג עלייתה של מריה הבתולה הקדושה השמימה.

6. ביום הזה, לפני 17 שנה, למן השעות המוקדמות של היום, אנשים החלו לשוב לבתיהם. לא היה אכפת להם אם הלחימה תתחדש שוב. זה היה סימן של תהילה.

7. היינו עדים לשיירות של מכוניות בכבישי הדרום, הבקאע והצ׳אחיה שהיו ביטוי לעמדה העיקשת, הוקרתם את האדמה ומחוייבותם המוצקה לבחירה בהתנגדות, למרות כל הקורבנות.

8. עלינו להודות לכל אלה שתרמו לניצחון האגדי במהלך 33 הימים, האנשים, לוחמי ההתנגדות, הצבא ומנגנוני הבטחון.

9. אנו צריכים להודות לסוריה ואיראן ולהדגיש את תמיכתן בנו, יחד עם האנשים המכובדים בעולם הערבי שהביעו את תמיכתם במשך הזמן הזה.

10. עלי להודות לחלל שלנו, המנהיג חאג׳ קאסם (הכוונה לקאסם סולימאני) שהיה איתנו לאורך כל ימי המלחמה.

11. כל ההישגים במהלך השנים שעברו לא היו אפשריים ללא הנצחון של מלחמת יולי. אחד מהישגי המלחמה היה סימון הגבול הימי, הקידוחים וספינות החיפוש שיגיעו בעוד כמה ימים לבלוק 9.

12. סוריה נתונה תחת סנקציות במסגרת ״חוק קיסר״. הסנקציות על לבנון לא הוכרזו בפומבי, אבל לבנון היא תחת סנקציות. זו הסיבה ששדה הגז קאנא הוא סמל התקווה של לבנון.

קרדיט: ערוץ הטלגרם “מלך השכונה”