משמרות המהפכה ישתמשו בטילים המצוידים ב"בינה מלאכותית" בתרגיל ימי

במקביל להכרזה על הגברת הנוכחות הצבאית של ארה"ב במפרץ הפרסי למניעת תפיסת ספינות מסחריות על ידי איראן, הודיעו כלי התקשורת של איראן על תחילת תרגיל ימי של צי משמרות המהפכה האסלאמית בבוקר יום רביעי, 2 באוגוסט, באותו אזור.

Sepah News, פלטפורמת המידע של משמרות המהפכה, הודיעה כי תרגיל זה החל באי אבו מוסא במטרה "להראות את המוכנות הקרביות של חיל הים של משמרות המהפכה בהגנה על ביטחון השיט במפרץ הפרסי ואיי איראן" וכי יעשה שימוש בכמה כלי נשק חדשים.

סוכנות הידיעות פארס, המקורבת למשמרות המהפכה, הודיעה כי בתרגיל זה, לראשונה, יעשה שימוש במערכת טילי השיוט "קאדר" והטיל הבליסטי "פאת 360", שלפי מדיה זו "צוידו בבינה מלאכותית".

כמו כן, סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA דיווחה, בציטוט של מפקד "הבסיס המבצעי של האימאם מוחמד בקיר", כי בתרגיל זה יעשה שימוש ב"מל"טים וכלי שיט בלתי מאוישים בעלי בינה מלאכותית, וכלי שיט עם "טילים ארוכי טווח של 600 ק"מ ".

התרגיל הזה נערך בזמן שלפי סוכנות הידיעות AP, ארצות הברית מעבירה אלפי נחתים ומלחים למפרץ הפרסי עם שתי ספינות, USS Bataan ו-USS Carter Hall.

לפי דיווח זה, מטוסי קרב F-16 ו-F-35 והמשחתת USS Thomas Hunter נשלחו גם הם למימי המפרץ הפרסי.

הפנטגון, משרד ההגנה האמריקני, הודיע ​​כי פריסה צבאית זאת נעשתה בתגובה ל"מאמציה האחרונים של איראן לאיים על תנועת הסחר העולמית במצר הורמוז ובימים הסמוכים".

תמונה שפרסמה סוכנות הידיעות פארס על כלי השיט החדשים של משמרות המהפכה המצוידים בטילים עם טווח של 600 ק"מ

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: סוכנות פארס