"סוריה וחיזבאללה הבריחו לאירופה את ארבעת מנהיגי דאעש המסוכנים ביותר"

קצין עריק חשף את פרטי הבריחה של מספר מנהיגי דאעש לאירופה דרך שדה התעופה של ביירות, מה שמצביע על כך שהמבצע בוצע בדיוק רב ובתיאום מלא בין האמירים של הארגון מחד, לבין מיליציית אסד וחיזבאללה. מנגד.

מחנאסיר ועד יוון

בראיון לרשת החדשות הסורית "אוריינט נט" מספר הקפטן העריק ממיליצית אסד, איאד קסאר, את פרטי מה שהוא תיאר כבריחה הגדולה ביותר של מנהיגי וגורמי דאעש לכיוון לבנון ואירופה, ומציין כי הם שילמו סכומי עתק לכמה גורמים, שתרמו להבטחת הגעתם לאירופה.

לדברי הקפטן, נקודת המוצא הייתה העיירה חנאסר שבמחוז א-ספירה ממזרח לחאלב, ומשם הועברו 8 האנשים, ביניהם 4 בכירים ומנהיגי הארגון לאדמת לבנון דרך מחוז ריף דמשק , ומשם לבירת יוון, אתונה דרך שדה התעופה של ביירות.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

מי הם הצדדים שעזרו לתהליך?

לדברי סרן קסאר, הגורמים שפיקחו על המבצע הם משמר הגבול  והמיליציות הסוריות , דיוויזיה 4 ומיליציית חיזבאללה הלבנונית, ושלוש מיליציות הידועות בנאמנותן המוחלטת לאיראן, כולם ביחד שיתפו פעולה בהברחת שמונה אלה בתמורה לסכום כסף שהסתכם ב-150 דינר, אלף דולר, לכל אדם.

 

מי הם המנהיגים שהוברחו?

הקצין מאשר כי המנהיגים המוברחים מנו ארבעה, כולם זרים, והם: אבו אל-וואליד אל-בריטאני- מפקד חדר המבצעים של דאעש בחאלב, מוסטפא אל-פרנסי ששמו האמיתי הוא הנרי, אחד מתוך מנהיגי הארגון באזור הכפרי של מחוז חומס,  אבו אל-מוג'ירה אל-פרנסי, גם מנהיג הארגון באזור הכפרי של חומס, וניבראס, מלאום לא ידוע, אך הוא דיבר אנגלית. 

הוא הוסיף: "בניגוד לצורות המוכרות לנו של מנהיגי וחברי הארגון, אלו הופיעו עם זקנים ושפמים מגולחים למשעי ולבשו בגדים מערביים (מכנסיים קצרים וחולצות צמודות, וחלקם שמו על ידיהם וצווארם טבעות ותכשיטים, והברחתם הסתמכה על דרכונים מזויפים שיינתנו להם בביירות".

אל-נקיב חשף בעבר , בהצהרות קודמות לרשת אוריינט נט , את פרטי הברחתם של שלושה מהמנהיגים הבולטים של דאעש ואיפשר להם לברוח מהעיר אל-סוחנה שבמזרח חומס לכיוון דיר א-זור, שם, אל-נקיב אישר כי פיקוד המבצעים של משטר אסד הוציא פקודות נוקשות שלא לרדוף אחריהם באמתלה של נוכחות מוקשים באדמת האזור. מאוחר יותר התברר ששלושת המנהיגים נמלטו מהעיר הנצורה בפיקוחו הישיר של אסד.

קרדיט: אוריינט ניוז   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות