הצבאות החזקים בעולם: מצרים במקום ה-14 בעולם וסעודיה במקום ה-22

ההערכה העולמית של הצבא המצרי נדחתה השנה למקום הארבעה עשר, ובריטניה דורגה במקום החמישי ברשימה האחרונה של הצבאות החזקים בעולם, לפי מדד אתר Global Fire Power .

הסיווג היה כדלקמן:

1. ארצות הברית  2. רוסיה 3. סין  4. הודו  5. בריטניה  6. דרום קוריאה  7. פקיסטן  8. יפן  9. צרפת  10. איטליה 11. טורקיה 12. ברזיל 13. אינדונזיה  14. מצרים  15. אוקראינה  16 אוסטרליה  17. איראן  18.ישראל  19. וייטנאם  20. פולין  21. ספרד  .

 

Global Fire Power

Global Fire Power הוא אתר אינטרנט המספק מידע ודירוגים על כוחות הצבא של מדינות ברחבי העולם. מטרת האתר לנתח את היכולות הצבאיות האיכותיות והכמותיות של מדינות ולספק דירוג משוער של החוזק הצבאי היחסי בין מדינות.

Global Fire Power משתמש בגורמים רבים ושונים כדי להעריך את היכולות הצבאיות של מדינות, כולל מספר הכוחות הפעילים, עתודות הצבא, הנשק והציוד, טכנולוגיה, כלכלה, גיאוגרפיה, משאבי אנוש, יכולות תעשייתיות, ייצור צבאי וגורמים אחרים הקשורים לכוח הצבאי.

עם זאת, יש לציין שהדירוגים של Global Fire Power הם מקורבים ועשויים להיות לא מדויקים ביחס לתנאים בפועל במדינות. הם מספקים רק סקירה כללית ולא מפורטת של הכוח הצבאי הפוטנציאלי של כל מדינה, והערכות אלו עשויות להשתנות ממקור למקור.

כוחות התמיכה המהירה של סודאן לוכדים מטוסי מיג-29 מצריים בבסיס האווירי מאראווי

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: חיל האוויר המצרי