2 מומחי או"ם: המבצע הישראלי בג'נין עשוי להביא להאשמתה בפשעי מלחמה

לדברי שני המומחים, "פעולות הצבא הישראלי בגדה המערבית הכבושה, ההורגות וגורמות לתושביה פגיעות פיזיות חמורות, הורסות את בתיהם ותשתיותיהם ועקירה אקראית של אלפי בני אדם, מהוות הפרות בוטה של ​​החוק הבינלאומי והסטנדרטים. לשימוש בכוח".

 

שני מומחי או"ם עצמאיים אמרו, ביום רביעי, כי " התקיפות האוויריות והמבצעים הקרקעיים" שבוצעו על ידי כוחות ישראליים במחנה הפליטים ג'נין באיו"ש השבוע "עלולים להביא, במבט ראשון, להאשמתה בפשעי מלחמה".

שני כתבי האו"ם ציינו כי "ההתקפות הללו הן האלימות ביותר בגדה המערבית מאז הרס מחנה ג'נין ב-2002".

שני המומחים הינם: הכתבת המיוחדת על מצב זכויות האדם בשטחים הפלסטיניים שנכבשו מאז 1967, פרנצ'סקה אלבניה, והכתבת המיוחדת לזכויות אדם של עקורים בתוך מדינתם, פאולה גביריה בטנקורט. שני המומחים הללו אינם משקפים את עמדת האו"ם.

אלבניז ובטנקור הדגישו כי "פעולות הצבא הישראלי בגדה המערבית הכבושה, ההורגות וגורמות לתושביה פגיעות גופניות חמורות, הורסים את בתיהם ותשתיותיהם ועוקרים אקראית אלפי אנשים, מהוות הפרות בוטה של ​​החוק הבינלאומי והסטנדרטים הבינלאומיים. של שימוש בכוח, ועלול להסתיים בפשעי מלחמה".

 

ביום רביעי הודיע ​​הצבא הישראלי על סיום המבצע הצבאי שלו באיו"ש, במהלכו נהרגו 12 פלסטינים וחייל ישראלי.

המבצע, שיצא לדרך עם שחר ביום שני, הוא הגדול ביותר מזה שנים בגדה המערבית, ומאות חיילים, כטב"מים ודחפורים השתתפו בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים הסמוך לה, שהוא מעוז של פלגים חמושים פלסטיניים.

כ-4,000 פלסטינים נמלטו ממחנה הפליטים ג'נין במהלך הלילה, שני-שלישי, בעקבות התקיפות האוויריות הכבדות, לפי אלבניז ובטנקור.

לטענת שני המומחים הללו, התקיפות הישראליות לא היו מוצדקות בעיני המשפט הבינלאומי, והן "היוו ענישה קולקטיבית לעם הפלסטיני".

הם הדגישו כי "הפלסטינים (הנוכחים) בשטחים הפלסטיניים הכבושים הם אנשים המוגנים בחוק הבינלאומי וזכויות האדם שלהם מובטחות, לרבות חזקת החפות", והדגישו כי "כוח הכיבוש לא צריך להתייחס אליהם כאל איום קולקטיבי על הביטחון. ."

מתחילת השנה גברה המתיחות בסכסוך הפלסטיני-ישראלי, לאחר הקמת ממשלת ישראל, הימנית ביותר בתולדות המדינה, בראשות בנימין נתניהו, בסוף דצמבר.

חלק מההרס שהותיר המבצע הישראלי בג'נין

קרדיט: אלערביה  קרדיט: רשתות חברתיות