מצרים חתמה על הסכם להקמת תחנת כוח מאנרגית רוח בשווי של 5 מיליארד דולר

ממשלת מצרים הודיעה, ביום רביעי, על חתימת הסכם עם חברת “Scatec” הנורבגית להקמת תחנת כוח מתחנות רוח ממערב לסוהאג, בהשקעות של 5 מיליארד דולר.

בהצהרה של מועצת השרים המצרית נאמר כי כושר הייצור של התחנה יגיע ל-5 גיגה וואט חשמל מדי שנה.

בהודעה צוין כי נחתם הסכם להקצאת שטח לחברה ממערב לסוהג, בין משרד החשמל והאנרגיה המתחדשת, המיוצג על ידי הרשות לפיתוח ושימוש באנרגיות חדשות ומתחדשות, לבין החברה הנורבגית “Scatec ASA”. “.

הפרויקט תורם למטרה של מצרים שאנרגיה מתחדשת תהווה 42% מתמהיל האנרגיה של המדינה עד 2030.

מוסטפא מדבולי, ראש הממשלה, אישר כי מצרים שואפת לחזק את התוכניות הלאומיות להגדלת יכולות האנרגיה המתחדשת ולמקסם את ערכה, על מנת לגוון את מקורות אספקת האנרגיה לתהליך הפיתוח התעשייתי, החקלאי והעירוני במצרים.

לדבריו, מצרים שואפת לעמוד בקצב ההתפתחות העולמית בנושא שינויי האקלים והמגמה לעבור לכלכלה ירוקה, בשיתוף עם המגזר הפרטי והמומחיות העולמית העתיקה ביותר בתחום זה, לאור ההתעניינות העולמית הגוברת בתחום גיוון מקורות אנרגיה.

שר החשמל והאנרגיה המתחדשת, מוחמד שאקר, אמר מצדו כי מצרים אימצה תוכנית שאפתנית לקידום משק החשמל המצרי בתחומים שונים, ובראשה מיצוי מרבי של משאבי אנרגיה חדשים ומתחדשים ועידוד השקעות בשטח הזה.

הוא הוסיף כי הדבר יתרום להפחתת התלות בדלקים מאובנים, תוך המשך הפחתת פליטת הפחמן, בהתאם לאסטרטגיית האנרגיה המצרית, ומשולב באסטרטגיית האקלים הלאומית 2050, באופן שמבטיח התמודדות עם אתגרי שינויי האקלים והשגת צמיחה כלכלית בת קיימא.

Terje Belskog, מנכ”ל חברת Scatec הנורבגית, אמר כי המפעל, שיוקם באזור West Sohag, יהיה אחד מתחנות הרוח הגדולות במצרים ובאפריקה, ויתרום להשגת יעדי הממשלה המצרית להכפיל את חלקן של אנרגיות מתחדשות בתמהיל האנרגיה.

הוא הסביר כי הפרויקט יספק כ-8,000 הזדמנויות עבודה במהלך תקופת הבנייה, תוך מתן כ-300 משרות קבועות.

הוא ציין כי הפרוייקט מגיע לאחר ש-Scatec הצליחה להקים 6 תחנות אנרגיה סולאריות במסגרת פרויקט האנרגיה הסולארית בנבן, שהוא פרויקט ההשקעות הזרות הישירות הגדול ביותר בתחום האנרגיה הסולארית במצרים.

קרדיט: אלחורה